لرستان

فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

روزهای بروجرد- فرماندار دورود گفت: فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان جایگزین شهرستان دورود اظهار کرد: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود در تابستان ۹۷ توسط وزیربهداشت وقت دکتر قاضی‌زاده هاشمی کلنگ‌زنی شد اما پس از گودبرداری و انجام مطالعات خاک‌شناسی و زمین‌شناسی با مشکل وجود آب‌های زیرزمینی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با این اوصاف مهندسین مشاور تغییر می‌کنند و پروژه مذکور برای طراحی مجدد و اجرای سیستم زهکشی و نقشه‌برداری اصلاح می‌شود.

فرماندار دورود گفت: از اواخر سال ۹۸ پس از انجام عملیات خاک‌برداری و بسترسازی کف، عملیات اجرایی آلماتوربندی و فندانسیون آغاز شده است.

دریکوند افزود: وجود آب‌های زیزمینی، تغییر مهندسین مشاور و نقشه‌ها، اجرای سیستم زهکشی و تحکیم بستر اجرای فندانسیون، بارش‌ها و شرایط جوی نامناسب و سیلاب و شیوع بیماری کرونا و در کنار آن افزایش قیمت ارز و مشکلات اعتباری در تامین مصالح ساختمانی از جمله عواملی عنوان کرد که سبب کند شدن و تاخیر در عملیات اجرایی این پروژه شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پروژه فعال است و روند خوبی دارد و فاز اول آن ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

فرماندار دورود تصریح کرد: اعتبارات این پروژه از محل تسهیلات بانکی که ۶۰ میلیارد تومان بوده، ۳۰ میلیارد تومان آن هنوز هزینه نشده است.

دریکوند خاطر نشان کرد: امسال با همت استاندار لرستان و پیگیری‌های دکتر گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ۲۵ میلیارد تومان از محل توازن برای بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود(بیمارستان جایگزین شهرستان دورود) اعتبار در نظر گرفته شده و همچنین پنج میلیارد تومان نیز از محل ردیف بودجه از قانون بودجه برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این درحالیست که در سال‌های قبل این رقم در ردیف بودجه صفر بوده است و امسال با تلاش‌های انجام شده پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

فرماندار دورود اضافه کرد: در سال‌های آینده می‌شود این اعتبار از ردیف بودجه را افزایش داد.

دریکوند گفت: هم‌اکنون پروژه فعال است و برای اجرای عملیات فاز دوم آن باید به مناقصه گذاشته شود و پیمانکار فعلی و یا پیمانکار جدید باید قرارداد مجدد امضا کند که کارهای اداری آن در حال انجام بوده و آمادگی برای اجرای مناقصه را دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close