اخبار بروجردویژه ها

مشکلات به وجود آمده از قطعی مکرر برق در بروجرد

روزهای بروجرد- قطعی مکرر برق در روزهای اخیر موجب بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان بروجردی در گروه‌های شغلی مختلف به خصوص دانش‌آموزان شده است که می‌طلبد مسوولان تدابیر لازم را برای رفع این مشکل به کار بگیرند.

به گزارش ایرنا، در جامعه امروز که تکنولوژی حرف اول را می زند و انجام اغلب کارها به آن وابسته است و مردم بسیاری از نیروی برق کمک می گیرند قطع آن و اعمال خاموشی مکرر در همه مناطق شهر و کشور موجب بروز مشکلاتی در ارایه خدمات دهی به مردم شده است.

با قطع مکرر برق و اعمال خاموشی در هر محله از شهر بروجرد در۲ نوبت ۲ساعته مشکلاتی ایجاد می‌شود که از جمله آن می توان به امتحانات غیر حضوری دانش اموزان تا نسخه نویسی الکترونیکی مطب پزشکان و اکسیژن رسانی به بیماران بستری شده در بیمارستانها اشاره کرد.

گلایه مردم بروجرد از اعمال خاموشی‌ها این است که هنوز فصل گرما از راه نرسیده و مردم وسایل سرمایشی را روشن نکرده اند و ادارات نیز در ساعت اوج مصرف تعطیل و مدارس و دانشگاها تعطیل است پس چرا خاموشی های تا این حد گسترده اعمال می شود.

اگر چه قطع برق ابتدا بدون اطلاع قبلی بوده اما حتی اگر دانش آموزان و دانشجویان از زمان قطع برق اطلاعی داشته باشند بازهم نمی توانند به موقع در ازمون شرکت کنند، زیرا هر دانش آموز و دانشجو در مناطق مختلف سکونت دارند و اساتید و معلمان در مناطقی دیگر و گاهی برق محله استاد یا دانش آموز و دانشجو قطع می شود.

بسیاری از دانش آموزان می گویند: مجازی بودن امتحانات و قطع برق موجب شده تا نحوه برگزاری امتحان با مشکل مواجه و درغالب مواقع زمان آزمون شاهد قطع برق هستیم.

دانشجویان و اساتید و فرهنگیان نیز براین باورند قطع برق در ساعات مختلف و در مناطق مختلف شهر موجب سردرگمی و مشکلات فراوان شده است.

یک شهروند بروجردی گفت :تاکنون به دلیل محدودیت‌های کرونا با تعطیلی بازار درغروب هنگام شلوغی بازار مواجه بودیم حال قطع برق درساعت شلوغی و تردد مردم کسب و کار را با مشکل مواجه کرده است.

یک راننده بروجردی گفت: قطع برق تنها در داخل شهر رخ نمی دهد و خاموشی در محورهای ارتباطی مشکلاتی را برای رانندگان در شب ایجاد و قطعا عامل مهمی در ایجاد تصادف خواهد بود.

مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: عامل اصلی عدم تولید برق، خشکسالی و وجود بیت کوین ها است.

 محمدعلی خسروی افزود:  با نزدیک شدن به تابستان و گرم شدن بیشتر هوا و روشن  شدن کولرهای آبی و گاز و نیز شدت گرما میزان مصرف برق بیشتر و بدون شک زمان خاموشیها بیشتر خواهد شد.

مدیر امور توزیع برق بروجرد نیز دلیل افزایش مصرف برق و مشکلات پس از آن استخراج بیت کوین، خشکسالی و کاهش بارندگی و کاهش حجم ذخیره آب پشت سدها اعلام کرده است.

وی گفت: زمانی که خاموشی ها از طرف اداره برق بروجرد بوده قطعا از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و اکنون اعمال خاموشی از طریق مرکز صورت می گیرد و مردم باید به جدول زمانبندی اعمال خاموشیها مراجعه کنند.

رییس شرکت توزیع برق بروجرد گفت: هم اکنون میزان پیک مصرف برق در بروجرد روزانه  ۱۴۵ مگابایت است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

خسروی یادآورشد: در بخش توزیع برق در سطح شهرستان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و مشکل در تولید برق است و روزانه در این شهرستان هر منطقه ۲ مرحله خاموشی دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت هرچه بهتر خاموشی‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند با فعال شدن نرم‌افزاربرق من و نیز هرشب از طریق سایت مدیریت برق کشور خاموشی‌های احتمالی مناطق خود را پیگیری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close