ورزش

بعد از ۲۸ سال طلسم آرژانتین شکسته شد / نخستین جام ملی مسی

روزهای بروجرد- تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری یک بر صفر مقابل برزیل در فینال کوپا آمریکا، پس از ۲۸ سال قهرمان یک تورنمنت بزرگ شد.

تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۰تیرماه به وقت تهران در ورزشگاه ماراکانا برگزارکننده دیدار فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا بودند که در پایان آلبی سلسته با عبور از رقیب سنتی خود با نتیجه یک بر صفر فاتح این دوره از مسابقات شد.

شرح گل:

در دقیقه ۲۲ مهمترین اتفاق ممکن رخ داد. ارسال پشت مدافعان رودریگو دی‌پائول در حالی به آنخل دی‌ماریا رسید که رنان لودی می‌توانست در بین راه توپ را مال خود کند ولی ناکام ماند تا ستاره باتجربه پاریسن‌ژرمن با یک کنترل خوب و ضربه‌ای هنرمندانه از بالای سر ادرسون مورائس، آرژانتین را یک بر صفر پیش بیندازد. بازی با همین یک گل به پایان رسید.

نخستین قهرمانی پس از ۲۸ سال

این نخستین قهرمانی آرژانتین بعد از ۲۸ سال در تورنمنت‌های مختلف بود که به دست آمد. آنها حالا با ۱۵ قهرمانی در کنار اروگوئه پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمریکا هستند. برزیل نیز بعد از ۵ قهرمانی، در ششمین میزبانی در کوپا آمه ریکا برای اولین بار در رسیدن به جام ناکام ماندند.

لیونل مسی هم برای اولین بار در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین به قهرمانی رسید و پس از چهار شکست در فینال‌های مختلف به نخستین جام دست پیدا کرد.

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close