اخبار بروجرد

بی سروسامانی “ازدواج” در ستاد ساماندهی ازدواج جوانان کشور

کلثوم دلیران- سردرگمی مساله “ازدواج” چون کلافی بدون سرنخ در ستاد ساماندهی ازدواج جوانان از جمله موضوعاتی است که با اهداف حمایت از ازدواج آسان، طی مسیر می کند و علی رغم ارائه برنامه های گوناگون، به سر منزل مقصود نرسیده است.

انتشار اخبار مربوط به افزایش آمار ازدواج و مشابه آن در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها و مطبوعات جای بسی خرسندی دارد انجا که مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه بخشی از تغییرات تعداد ازدواج و طلاق در سالهای اخیر مربوط به کاهش تعداد موالید طی دهه‌های گذشته است، گفته آمار ازدواج در سال ۹۹ حدود ۴.۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته که روندی افزایشی و مثبت تلقی می شود.

با انتشار این خبر به نقل از این مقام مسئول ذهن تا آن نقطه سیر میکند که متولیان امر ازدواج چه اقدامات فزاینده ای در خصوص هموار کردن مسیر ازدواج جوانان انجام داده اند که حال این اتفاق میمون رخ داده است و مخاطبان و شهروندان برای ساعاتی خوشحال شده و بنده هم با خواندن این خبر، یاد شعر “سهراب سپهری” افتادم که می گفت: ” تا شقایق هست، زندگی باید کرد”.

اما از انتشار این خبر امیدوار کننده زمان زیادی نمی گذرد که یک خبر در خصوص بالا رفتن آمار ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در سال های اخیر روی سایت های خبری می رود.

مضمون خبر این است، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته در ازدواج سنین پایین به ویژه دختران زیر ۱۳؛ هر سال آمار افزایشی داریم که شاید یکی از دلایل آن تسهیلاتی است که برای ازدواج در نظر گرفته می‌شود و هر سال هم افزایش پیدا می‌کند.

با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود افزایش آمار ۴.۴ درصدی ازدواج با افزایش آمار ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ارتباط تنگاتنگی داشته و در واقع میتوان گفت در این مساله به یک پارادوکس رسیده ایم.

️لذا به دور از انصاف نیست بگوییم ارائه برنامه های غیرکارشناسانه و کلیشه ای برخی ارگان های دولتی ذیربط در راستای اجرای ازدواج آسان جوانان چنگی به دل نمیزند و تاثیری در افزایش آمار ازدواج ندارد، چنانچه شاهد افزایش آمار طلاق یا بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان نیز بوده و هستیم.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close