اخبار جهان

تصاویری از جزئیات دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

روزهای بروجرد- “هولوسی آکار” وزیر دفاع ترکیه به تازگی از مرز مشترک آن کشور با ایران و تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده همزمان با تشدید بحران در افغانستان بازدید کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه “صباح” ترکیه ضمن انتشار این خبر افزوده است: “هولوسی آکار” به همراه فرماندهان نظامی بازرسی‌ای محلی را در مرز ترکیه با ایران -پس از افزایش نگرانی از موج تازه پناهجویان- انجام داد.

آکار روز یکشنبه از ۱۵۰ عملیات کمین و شناسایی روزانه خبر داد و افزود ارتش ترکیه با بیش از هزار دستگاه برای شناسایی از جمله تجهیزات دید در شب حرارتی در حال فعالیت است.

او اشاره کرد همزمان با افزایش مهاجران افغان اقدامات ترکیه برای کنترل مرز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر دفاع ترکیه روز شنبه در فرودگاه شهر وان مورد استقبال مقام‌های نظامی از جمله ژنرال “یاشار گولر” فرمانده ستاد کل نیرو‌های ارتش قرار گرفت.

وزیر دفاع ترکیه از مرکز دیده بانی کوجاچوکور تپه در ارتفاع ۲۶۱۸ متری بازدید کرد. سربازان حاضر در آن پست به آکار گفتند: “تا زمانی که ما اینجا هستیم نه تروریست‌ها و نه مهاجران غیرقانونی نمی‌توانند وارد کشورمان (ترکیه) شوند”.

در حال حاضر احداث ۵ کیلومتر از دیوار مستحکم ترکیه در مرز با ایران صورت گرفته است. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این دیوار ۷ تنی به صورت کامل در محل نصب شود”.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close