اخبار ایران

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: مردم خود را با وضعیت فعلی سازگار کنند/ توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند

روزهای بروجرد- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما از مردم انتظار داریم که درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.

به گزارش شفقنا، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید ملاحظه شود که بین سلامت مردم و عزاداری دوگانه سازی ایجاد نشود، بلکه در عین حفظ سلامت و بهداشت، عزاداری ها هم برپا شود.

سید هاشم حسینی بوشهری در گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه محرم ۱۴۴۳ عنوان کرد: نقش و جایگاه روحانیت و عالمان دین، وظیفه روحانیت در عرصه تبلیغ، جایگاه روحانیت در عزای امام حسین(ع)، پیام های نهضت امام حسین(ع) و وظایف امروز ما از مسائلی است که نیاز است طرح شود.

او مطرح کرد: مبلغان ما باید کیفیت گرا باشند، نه کمیت گرا. مسئله دیگر این است که یک شخص مبلغ نباید از دشنام دشمنان و انتقاد منتقدان بهراسد، پیامبر گرامی اسلام هم دشنام شنیدند و حتی از اهل بیت(ع) انتقام گرفته شد و هر کدام از آن بزرگواران به شیوه های مختلف شهید شدند.

آیت الله بوشهری اظهار داشت: مبلغان نباید از فضای مجازی غافل باشند؛ چرا که دشمنان در این عرصه کار می کنند و مخاطبان ما از این فضا استفاده می کنند؛ لذا اگر مبلغ از فضای مجازی غافل باشد ناموفق خواهد بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ما از مردم انتظار داریم که درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.

او مطرح کرد: اگر این دستجات و عزاداری ها نبود، انقلاب ما ناقص می ماند و اگر هم پیروز می شد، دیر این اتفاق رخ می داد، این شور احساسات مردم را تحریک کرد و در نهایت پیروزی حاصل شد.

او در ادامه به مساله عزاداری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ما باید هم مراقب جان مردم باشیم و هم حق عزاداری و عاشورا را رعایت کنیم، بنابراین لازم است که دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close