اخبار ایران

سفرای روسیه و انگلیس عذرخواهی نکردند

روزهای بروجرد- در پی انتشار عکس سئوال برانگیز سفارت روسیه از سفیر این کشور و بریتانیا که تداعی کننده عکس تاریخی اشغال ایران توسط سران وقت روسیه، انگلیس و آمریکا بود واکنش ها زیادی از سوی مردم و برخی مسئولان رخ داد که تنها با اظهار تاسف این دو سفیر همراه بود.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران که برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد بود اظهار داشت:  قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

لوان جاگاریان تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می نمایم.

در همین حال سفیر انگلیس نیز که به وزارت خارجه دعوت شده بود دراین باره اظهار داشت : ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده اند تنها اتحاد  روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

سایمون شرکلیف در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریتش در تهران، بر اساس جلب و ارتقاء احترام و اعتماد متقابل، به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close