اخبار بروجرد

علاءالدین بروجردی: گمانه‌زنی‌ها درباره درگیری در منطقه، عملیات روانی است

روزهای بروجرد- رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مسئله رفع تحریم ما باید دو خط موازی را دنبال کنیم؛ نخست آن که مسئله اقتصاد مقاومتی که یک ضرورت است را با اتکاء به توانمندی‌های داخلی و بدون نیاز به بیگانگان و دیگران پیگیری کنیم.

علاالدین بروجردی، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حادثه مورد ادعای صهیونیست‌ها در دریای عمان برای نفتکش اسرائیلی و اینکه آمریکا و برخی از کشور‌ها آن را به ایران نسبت می‌دهند و عنوان می‌کنند شاید در آینده بخواهند پاسخی بدهند، گفت: اولین باری نیست که این گونه وقایع در منطقه اتفاق می‌افتد، بالاخره باتوجه گستردگی عظیمی که در منطقه خلیج فارس وجود دارد، رویداد‌های این‌گونه پدیده جدیدی نیست که اتفاق افتاده است البته باید دید آیا واقعا چینین چیزی رخ داده یا اصل ماجرا صرفا ادعای صهیونیست‌هاست.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم ادامه داد: همچنین فکر نمی‌کنم این گمانه‌زنی‌هایی که عنوان می‌کنند که ممکن است باعث تشنج و درگیری شود گمانه‌های درستی باشد. همه این‌ها عملیات روانی است.

وی تاکید کرد: معتقدم با توجه به این‌که همیشه عامل اساسی تشنج در منطقه حضور نیرو‌های بیگانه بوده امروز هم در واقع در همین راستا این مسئله قابل تحلیل است و تا زمانی که نیرو‌های بیگانه که با ادعای ایجاد امنیت در منطقه حضور پیدا می‌کنند باشند، این وقایع محتمل است که اتفاق بیفتد.

بروجردی خاطرنشان کرد: باید با تدبیر، صبر و حوصله، رایزنی‌هایی با کشور‌های منطقه برای حل این گونه مسائل دنبال شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رئیس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ تاکید کردند تحریم‌ها را از میان خواهند برداشت، این کار چگونه انجام خواهد شد، اظهار داشت: در مسئله رفع تحریم ما باید دو خط موازی را دنبال کنیم؛ نخست آن که مسئله اقتصاد مقاومتی که یک ضرورت است را با اتکاء به توانمندی‌های داخلی و بدون نیاز به بیگانگان و دیگران پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم تاکید کرد: به موازات این اقدامات منطقی و با تکیه بر توانمندی ملی، ما باید مسئله احقاق حق و استیفای حقوق ملی خودمان را برای رفع تحریم‌های ظالمانه ملت‌مان دنبال کنیم تا به یک نتیجه‌ای برسد.

 

منبع: ایلنا

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close