اخبار بروجردلرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان: سهمیه داروی لرستان هفتگی تامین می‌شود/جای نگرانی وجود ندارد

روزهای بروجرد- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سهمیه داروی استان به صورت هفتگی تامین می‌شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر محسن اسدبیگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محدودیت دارویی یا کمبود برندهای خاص به معنای کمبود آن دارو نیست و خوشبختانه هیچ گونه کمبود داروی ضروری و اساسی در لرستان نداریم فقط ممکن است در برخی برندها یا شرکت‌های خاصی کمبود وجود داشته باشد.

وی به کمبود برخی داروها در کشور از جمله سِرم و آب مقطر اشاره کرد و افزود: این کمبودها سراسری است اما خوشبختانه این داروها در انبارهای داروی لرستان موجود است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بیشتر داروهای مبتلایان به کرونا با استفاده از  سِرم تزریق می‌شود و به خاطر بالا رفتن تعداد بستری‌ها در موج جدید، مصرف سِرم و آب مقطر نیز بالا رفته است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه سهمیه داروی لرستان به صورت هفتگی تامین می‌شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این اقلام را بیمارستان‌های استان موجود است.

وی  همچنین به وضعیت توزیع سهمیه شیرخشک در استان اشاره کرد و گفت: برخی شیر خشک‌های رژیمی در سامانه مربوطه توزیع می‌شود که در این شیوه بعد از تشخیص پزشک معتمد، مشخصات هر نوزاد در سامانه ثبت و برای ایشان سهمیه ویژه ای درنظر گرفته می‌شود.

معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در این سامانه، اطلاعات فرد مصرف‌کننده شیر از جمله کد ملی نوزاد، نوع شیر مصرفی و دیگر اطلاعات لازم ثبت می‌شود تا شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی از مردم خواست هر گونه کمبود دارو را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند یا به داروخانه بیمارستان‌های استان و اداره غذا و دارو مراجعه کنند تا راهنمایی‌های لازم را برای تهیه داروهای مورد نیاز دریافت کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close