اخبار بروجردلرستان

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته محل دانشگاه علوم پزشکی لرستان

روزهای بروجرد- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته محل این دانشگاه خبر داد.

دکتر صدیقه ندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مجوز پذیرش دانشجو در هفت رشته محل مقاطع کارشناسی و ارشد از سازمان گسترش وزارت بهداشت اخذ شده است.

وی ادامه داد: این رشته‌ها شامل هوشبری کارشناسی ناپیوسته در بروجرد با پذیرش ۱۵ دانشجو، کارشناس پیوسته پرستاری در دورود با پذیرش ۲۰ دانشجو، کارشناس ارشد مامایی در خرم‌آباد با پذیرش چهار دانشجو و کارشناس ارشد سلامت جامعه در خرم‌آباد با ۳ دانشجو هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: قبلا در رشته کارشناسی ارشد فناوری پزشکی در این دانشگاه دانشجو پذیرش می‌شد که از سوی وزارت به مدت یکسال پذیرش دانشجو در این رشته را به دانشگاه را ندادند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های لازم به مدت سه ماه بردهای سازمان گسترش یک سری ایرادات به نیروی انسانی و تجهیزات گرفتند و دانشگاه نیز نسبت به رفع این موارد اقدام و انتظارات آنان را برآورده کرد و خوشبختانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مجددا مجوز پذیرش دانشجو در این رشته را نیز اخذ کردیم.

ندری با بیان اینکه موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی مازاد کارشناسی ارشد انگل‌شناسی در استان شدیم، اضافه کرد: البته علاوه بر این ظرفیت مازاد پذیرش دانشجو به صورت سراسری را نیز داریم.

وی گفت: وزارت بهداشت روی آموزش و تربیت نیروی انسانی بسیار حساس است به عنوان نمونه برای هر دو دانشجوی رشته انگل‌شناسی یک استاد تمام و آزمایشگاهی مجهز نیاز است.

این مسئول بیان کرد: همچنین کم بودن ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در هر استانی براساس توسعه متوازن و سند آمایش صورت می‌گیرد تا با تربیت دانشجوی مازاد در رشته‌ها مواجه نشویم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی پروتز دندان در سال سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت پذیرش در این رشته بین ۲۰ تا ۲۵ نفر خواهد بود.

ندری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان زیر ساخت و قابلیت لازم را برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های فوق تخصص را نیز دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close