اخبار بروجرد

روزهای سخت بروجردی‌ها(بخش دوم)

محمد گودرزی (ا. فرهیخته)– سایه‌ی کرونا، این ناخوانده مهمان شوم قدم، هنوز هم بر خانه ما سنگینی می‌کند و یکی یکی عزیزانم را به استفاده از درمان‌های تکمیلی و سخت تر نیازمند می‌سازد. به رغم تحمل همه‌ی سختی‌ها، کرونا چشمانم را به درد و رنج شمار نسبتا زیادی از همشهریانِ مبتلا گشود. تلخی آنچه را که پیش از این در رسانه‌ها می‌دیدم و می شنیدم، اینک با تمام وجود تجربه می‌کنم. به یاد سعدی می افتم و سخن جاودانش:

خُفتگان را خبر از عالم بیداران نیست
تا غَمت پیش نیاید، غم مردم نخوری!

وضعیت قرمز کرونایی در بروجرد همچنان پابرجاست و اهالی با مشکلات متعدد، گرفتار! چند روزی است که دستگاه سی تی اسکن بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی از کار افتاده و چون وظیفه‌ی اصلی درمان بیماران کرونایی به این بیمارستان سپرده شده، روشن است که خراب شدن دستگاه سی تی اسکن تا چه اندازه فاجعه‌آفرین است!

بیشتر بخوانید

روزهای سخت بروجردی‌ها(بخش نخست)

از این رو سیل بیماران کرونایی نیازمند به سی تی اسکن به بیمارستان شهید چمران سرازیر شده‌ و این بیمارستان –به هر دلیل- مانند بیمارستان آیت¬الله العظمی بروجردی قادر به پاسخگویی نیست. کادر درمان به شدت تحت فشار کاری هستند؛ سه پزشک متخصص بیماری‌های عفونی تا نیمه‌های شب و حتی ساعاتی از بامدادِ روز بعد مجبور به پذیرش بیماران کرونایی در مطب هستند و در طول روز باید بیماران بستری در بیمارستان‌ها را معاینه و درمان کنند و …

 از دوستی صاحب قلم و خبرنگار خواستم که گزارش مبسوطی در ارتباط با اوضاع کرونایی شهر و کاستی‌های موجود بنویسد و منتشر کند. در پاسخ از محدودیت‌هایی که برای رسانه‌های محلی در این زمینه ترسیم شده و ملزم به رعایت آنها هستند سخن گفت! به نظرم اگر تصویر روشنی از اوضاع سخت کرونایی شهر از طریق رسانه‌های عمومی برای مردم بیان شود در توجه آنها به موضوع و تلاش برای قطع زنجیره‌ی بیماری اثرگذار خواهد بود. از همین روست که امام جمعه محترم شهر با بیان این خبر که در یک بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته ۱۱ نفر از ۱۲ فوتی ناشی از کرونا در استان لرستان مربوط به شهرستان بروجرد بوده است، نمایی از اوضاع سخت شهر را ارایه دادند. امیدوارم مقامات عالی‌رتبه‌ی استانی و شهرستانی سخن هشدار آمیز امام جمعه محترم را با جدیت دنبال کنند و با بسیج تمام امکانات موجود بکوشند از دردها و رنج‌های مردم بکاهند. اعزام چند پزشک متخصص عفونی از تهران یا دیگر شهرها به بروجرد و ارسال چند دستگاه سی تی اسکن -ولو به صورت موقت- کمترین کاری است که امیدوارم در اسرع وقت انجام پذیرد.

در این میان، فعالیت‌های گسترده و خستگی‌ناپذیر برخی مؤسسات مردم نهاد و افراد خَیّر، به ویژه فرهاد داودوندی و حامیانش، بسیار امیدوار کننده و ستودنی است؛ آنها فارغ از وظایف خشک و چارچوب‌های بسته‌ی اداری، مردانه در میدان حاضرند و فقط «عمل» می‌کنند و انصافاً در حد توانشان به داد مردم بی‌پناه می‌رسند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close