اخبار بروجرد

روزهای سخت بروجردی‌ها(بخش نخست)

محمد گودرزی (ا. فرهیخته)- چندی است که خود و تمام اعضای خانواد‌ه‌ام با کرونا و دردها و رنج‌های ناشی از آن درگیریم. این موضوع – خواه ناخواه- پای ما را هم به مراکز درمانی و بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی گشود.

سوای درد و رنجی که خود ما متحمل شده‌ایم، دیدن شمار روزافزون بیماران کرونایی که بعضاً از شدت درد مانند مار زخم خورده به خود می‌پیچند و فریاد می‌زنند؛ صف بیمارانی که از ساعات نیمه‌شب برای گرفتن نوبت ویزیت از سه پزشک متخصص عفونی این شهر چهارصد هزارنفری در کنار پیاده‌رو و خیابان انتظار می‌کشند؛ داروخانه‌های شلوغ؛ مراکز رادیولوژی مملو از جمعیت؛ ازدحام بیمارانی که برای دریافت داروی «ریمدیسور» در مرکز تخصصی دکتر زرین‌کوب گرد آمده‌اند و گاه این ازدحام به درگیری و آشوب کشیده می‌شود؛ چهره‌‌ی خسته‌ی پرستاران و پزشکان عمومی که گاه موقع کار از حال می‌روند؛ صدای ضجه‌ی زنان و مردانی که عزیزی را از دست داده‌اند و … همه و همه صحنه‌های اصطلاحا آخر زمانی است که نظیر آن را پیش از این تنها در فیلم‌های سینمایی هالیوودی می‌شد دید و اینک رویدادهای عادی عادی شهر ما شده است!

در این میان آنچه که بسیار دردآورتر است، مشاهده‌ی خانواده‌های آبرومندی است که به لحاظ مالی موقعیت خوبی ندارند و برای تأمین هزینه‌های سرسام‌آور درمان با مشکل روبرو هستند؛ در موردی شاهد بودم که بیماری به بیمار دیگری توصیه می‌کرد تا می‌توانی باید گوشت گوسفند نر، انبه و آب هویج بخوری و مخاطب در پاسخ می‌گفت: کی توانایی خرید اینها را دارد؟ در ادامه‌ی گفتگوی دو نفر، معلوم شد شخص دوم حتی توان خرید یک کیلو هویج ۱۵۰۰۰ تومانی را هم ندارد چه رسد به گوشت و انبه؟!!!

احتمالا آن دسته از همشهریانی که بی‌توجه به تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی روند عادی زندگی را طی می‌کنند و بعضاً از زدن یک ماسک ساده به صورت خودداری می‌ورزند، هنوز این صحنه‌ها را ندیده‌اند اما با این روند، بزودی سر و کار خیلی‌ها به مهلکه‌‌ی سخت کرونا کشیده خواهد شد هرچند، آرزو می‌کنم که چنین وضعیتی هرگز پیش نیاید. من که در تمام یک سال و نیم گذشته کوشیده بودم تمام نکات بهداشتی را رعایت کنم تا آنجا که از رفتن به خانه‌ی بستگان درجه اول هم خودداری کرده بودم، به شکل شگفت‌آوری مبتلا شده‌ام و به دنبال من همه‌ی اعضای خانواده گرفتار شده‌اند! پس باید گفت که در موج کنونی فراگیری کرونا، این ویروس منحوس قدرتمندتر و هجومی‌تر از دوره‌های گذشته پدیدار شده است!

 اینک با نهایت فروتنی از تمام همشهریان گرامی درخواست می‌کنم با زدن ماسک به صورت و رعایت شیوه‌نامه‌های ساده بهداشتی از وقوع یک فاجعه‌ی عظیم در این شهر خودداری کنند.

فاعتبروا یا اولی‌الابصار

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close