اخبار بروجرد

۶۰ درصد مدارس بروجرد نیازمند تعمیر و استانداردسازی است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۶۰ درصد مدارس این شهرستان به دلیل قدیمی و فرسوده بودن نیازمند تعمیر، بازسازی و استانداردسازی است.

” محمد مهرافزون ” در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مدارس بروجرد از نظر تجهیزات و کمبود فضای آموزشی در شرلیط مطلوبی نیست، افزود: مدارس شهرستان از نظر تجهیزات اداری، سیستم‌های گرمایشی، آسفالت محوطه، ایزوگام پشت‌بام‌ها فرسوده است.

وی اظهار داشت: حدود ۲۳۰ واحد آموزشی این شهرستان نیاز ضروری به استانداردسازی فضای آموزشی و ایمن سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دارد.

مهر افزون بیان کرد: امروز آموزش و پرورش و بسترسازی مناسب برای رشد و تعالی آینده سازان نیازمند نگاه ویژه ای است. 

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بروجرد هم اکنون دارای ۶۲ هزار دانش آموز، سه هزارو  ۸۰۰ کادر اداری و معلم و چهار هزار فرهنگی بازنشسته است.

وی یادآور شد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید رشدی همه جانبه داشته باشند و این بدون وجود زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی ممکن نیست.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد با اشاره به نیاز دانش آموزان به ورزش و نقش آن در سلامت جامعه ادامه داد: عدم تکمیل استخر دانش آموزی بروجرد پس از گذشت چند سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌، دانش آموزان بروجردی را از زیرساخت‌های سرگرمی و ورزشی محروم کرده است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: ساخت و تکمیل استخر آموزش و پرورش بروجرد با جذب اعتبارات استانی ممکن نیست و نیازمند اعتبارات ملی است.

مهر افزون افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی هنرستان‌ها تامین نیروی انسانی برای ورود به بازار کار است، اظهار داشت: هنرستان‌ها با تجهیزات مفهوم پیدا می‌کند و یک هنرجو زمانی می‌تواند در جامعه به خوبی ظاهر شود که با استفاده از تجهیزات مهارت‌های لازم را به دست آورده باشد.

وی تاکید کرد: هنرستان بدون تجهیزات همان دبیرستان است که در بروجرد هنرستان ها بر اثر کمبود تجهیزات در راه تبدیل شدن به دبیرستان هستند.

مهرافزون بیان کرد: همه هنرستان‌های بروجرد فرسوده بوده و با کمبود امکانات و تجهیزات بصورت جدی روبرو هستند و آموزش هنرجویان در هنرستان ها بدون امکانات و تجهیزات عملا امکان پذیر نیست.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: براساس بند (ذ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تمام مدارس خیر ساز از پرداخت حق انشعاب، آب، فاضلاب، گاز و برق معاف شدند ولی دستگاه‌های خدمات رسان در سطح شهرستان این مهم را انجام نمی‌دهند.

حدود ۴۲۰ مدرسه در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close