اخبار بروجرد

الحاق «جهان‌آباد» به شهر بروجرد همچنان در هاله‌ای از ابهام!

روزهای بروجرد- الحاق روستای «جهان‌آباد» به محدوده شهر بروجرد، گره کوری است که مسئولان از باز کردن آن هنوز بر نیامده‌اند تا همچنان تعیین تکلیف این روستا در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

به گزارش مهر روستای «جهان آباد» در پنج کیلومتری بروجرد بالغ بر پنج هزار نفر جمعیت داشته و بر اساس اعلام مسئولان شرایط الحاق به شهر را دارد و در سال‌های اخیر با توجه به درخواست اهالی روستا قرار شد به شهر بروجرد ملحق شود و این امر در غالب یک مصوبه داخلی به تصویب رسید و این در حالیست که تا کنون عملیاتی نشده است.

وضعیت شهر یا روستا بودن این نقطه از شهرستان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تکلیف اهالی همچنان مشخص نیست.

این علیرضا بیرانوند مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان بود که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال در سخنانی اعلام کرد: طرح الحاق روستای «جهان آباد» به شهر بروجرد در مراحل نهایی و تصویب توسط کمیسیون دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور قرار دارد.

از این تاریخ تا کنون بیش از هفت است که می‌گذرد اما همچنان خبری از تأیید نهایی طرح الحاق روستای «جهان آباد» به شهر بروجرد نیست، موضوعی که تحقق آن به مطالبه مهم و اصلی اهالی این منطقه تبدیل شده است.

تعهد شهرداری و شورای شهر برای ارائه خدمات

عباس گودرزی نماینده بروجرد در این رابطه با مهر اظهار داشت: به اتفاق شهردار و شورای اسلامی شهر بروجرد در جمع مردم عزیز «جهان آباد» حاضر شدیم.

 

وی با بیان اینکه مردم به هر ترتیب اینجا گرفتار شده‌اند، بین اینکه اینجا نه شهر است و نه روستا، افزود: متأسفانه مردم از برخی از خدمات محروم بوده‌اند و تا کنون نیز شورای شهر و شهرداری نیز مردم این منطقه را مورد حمایت قرار داده است.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: در این راستا شهردار و شورای اسلامی شهر بروجرد متعهد شدند که تا زمانی که به صورت رسمی «جهان آباد» به بروجرد ملحق و بخشی از حوزه خدمات شهری شهرداری بروجرد شود، این خدمات استمرار پیدا کند.

گودرزی بیان داشت: این خواسته یکی از مطالبات دیرینه مردم «جهان آباد» است، امیدواریم با تصویب در هیئت دولت، بخشی از مشکلات منطقه «جهان آباد» رفع شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close