لرستان

مرمت پل‌های تاریخی لرستان نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار است

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، گفت: برای حفاظت ، استحکام‌بخشی و مرمت پل‌های تاریخی این استان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عطا حسن‌پور اظهار کرد: بعد از سیل سال ۹۸ برای برخی پل‌های تاریخی استان تعدادی سیل بند احداث شد و در چند منطقه که بستر پل‌ها تخریب شده بود عملیات بسترسازی نیز انجام گرفت.

او تصریح کرد: بسترهایی که آب شکستگی داشت مرمت و رفع خطر اضطراری انجام شد تا چنانچه سیلابی جدید رخ دهد، خطر رفع شده باشد.

حسن پور بیان کرد: پایه پل تاریخی کشکان در سیلاب فروردین ماه سال ۹۸ کج شده و احتمال اینکه با سیلابی دوباره تحت فشار قرار گرفته و تخریب شود وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: زیر پایه این پل را بسترسازی و جداره‌ها را هم مستحکم کردیم تا اگر سیلابی رخ داد، وضع موجود تثبیت شده باشد و بیشتر از این رانش نکند.

او با اشاره به تخصیص اعتبار پس از سیلاب ۹۸ به پل‌های استان، تصریح کرد: به رغم اهمیت بالای پل های مهم تاریخی استان اما تاکنون مبلغی برای این آثار تخصیص نیافته است.

بیش از ۱۰۰ پل تاریخی در لرستان وجود دارد که پل‌های “گاومیشان” ، “شاپوری” ، “پل آجری” ، “پل‌دختر” ، “کلهر”، “کشکان” و “پل شکسته” از جمله سازه هایی هستند که بیش از هزار و ۴۰۰ سال قدمت دارند و از معماری و هنر پل‌سازی منحصربه‌فرد برخوردار هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close