لرستان

مسمومیت اهالی روستای ” ترکانه” خرم‌آباد به دلیل آب آشامیدنی آلوده/ علت: اختلافات قومی!

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمام افرادی که در روستای ترکانه به دلیل آب آشامیدنی آلوده مسموم شده بودند مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند.

 دکتر مریم کوشکی با اعلام این مطلب به رسانه ها بیان کرد: پس از اعلام آلودگی آب و مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا طی شب گذشته، تیم واکنش سریع بهداشت محیط و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد در موقعیت حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی  گفت: از زمان آلودگی آب شرب روستا تاکنون ۱۵ نفر علائم مسمومیت را بروز دادند، ۱۱ نفر آنها به بیمارستان اعزام شدند که ساعات ابتدایی بامداد ۱۰ نفر و اکنون نیز یک نفر بستری شده در بیمارستان مداوا و با نظر متخصص ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شبکه آب روستا قطع و مخزن آن در حال شستشو است ادامه داد: نمونه آب آشامیدنی این روستا بمنظور بررسی بیشتر، به آزمایشگاه ارسال شده است.

پیش از این نیز مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان به ایرنا گفت: شبکه آب آشامیدنی روستای “تکانه” خرم‌آباد به دلیل اختلافات قومی و خانوادگی توسط برخی افراد بومی آلوده و تا پاکسازی کامل از مواد مسموم کننده، قطع شده است.

به گفته مهدی بابایی  شب گذشته به دلیل اختلافات شخصی و قومی، برخی از افراد معارض مواد مسموم کننده را به شبکه آب شرب روستای تکانه وارد کرده اند  که پس از تماس با سامانه ۱۲۲، همکاران شرکت آب و فاضلاب به منطقه اعزام شدند و همزمان نیز شبکه آب شرب این روستا توسط مرکز کنترل کیفی و اتفاقات شهرستان خرم آباد قطع شد.

اکنون آب آشامیدنی روستای تکانه توسط تانکر تامین می شود و تا برطرف شدن مواد مسموم کننده در خطوط انتقال، وصل نخواهد شد.

روستای تکانه بخش هولاندشت حدود ۳۰ کیلومتری خرم آباد دارای ۸۰ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close