اخبار ایران

ایران با تعویض دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در “مجتمع تسا” کرج موافقت کرد

روزهای بروجرد- ایران با تعویض دوربین‌های آسیب دیده آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع تسا موافقت کرد.

به گزارش یورو نیوز، این مجتمع که در نزدیکی کرج قرار دارد پیش‌تر هدف حمله قرار گرفته بود که در جریان آن دوربین‌های آژانس صدمه دیده بودند.

پیش از این امریکا تهدید کرده بود در صورتی که ایران «فورا» به بازرسان آژانس اجازه ورود به تاسیسات تسا را ندهد، واکنش جدی نشان خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه ممانعت ایران از تعویض دوربین‌های این مجتمع از جمله مهمترین موضوع‌های مورد اختلاف میان تهران و کشورهای عضو برجام در جریان مذاکرات هسته‌ای اخیر بود.

به گزارش تسنیم این اقدام به منظور جلوگیری «از هرگونه سو تفاهم میان ایران و آژانس» انجام شده است.

این خبرگزاری همچنین گفته است که اقدام تهران «داوطلبانه» و «مشروط» بوده و کارشناسان سازمان انرژی هسته ایران پیش از نصب دوربین‌ها «بررسی فنی» انجام خواهند داد.

با این وجود تصاویر ضبط شده فعلا در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و «همچنان نزد سازمان انرژی اتمی ایران محفوظ خواهند ماند.»

ساعاتی پس از اعلام رسانه‌های ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای این توافق را تایید کرد. این نهاد بین‌المللی تاکید کرده که دوربین‌ها در روزهای آتی نصب خواهند شد. در بیانیه آژانس همچنین تاکید شده که همکاری‌های طرفین در خصوص دیگر موضوعات پادمانی ادامه خواهد یافت تا راه حلی برای حل و فصل آنها پیدا شود.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس نیز بعد از حصول این توافق تاکید کرد پیشرفت مهمی در روند راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاد شده و در عین حال ابراز امیدواری کرد که دو طرف همچنان به همکاری‌های خود ادامه دهند تا بتوان زمینه برای حل تمام موضوعات پادمانی فراهم شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close