اخبار بروجرد

کتابخانه شهید باهنر بروجرد پس از چند سال بازگشایی می‌شود

روزهای بروجرد– کتابخانه شهید باهنر بروجرد که در زلزله چند سال قبل لرستان دچار آسیب جدی شده بود، روز پنج شنبه و در مراسمی با حضور معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری بازگشایی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در گفت‌وگو با ایبنا، با اشاره به اینکه بروجرد زنجیره طلایی از مشاهیر و مفاخر را در خود نهفته دارد، گفت: یکی از این مشاهیر علامه سیدجعفر شهیدی است که توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان بزرگداشتی تحت عنوان «همایش بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی» تدارک دیده شده که فردا پنجشنبه ۲۵ آذرماه در بروجرد برگزار می‌شود.

به گفته نادر ارجمندی، مهمان ویژه این همایش، سید محمد حسینی معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهوری است که از جمله برنامه‌های وی در بروجرد دیدار با امام جمعه شهرستان، ادای احترام و اهدای گل در بهشت شهدای بروجرد است.

ارجمندی یکی دیگر از برنامه‌های حسینی در بروجرد را حضور در آیین بازگشایی ساختمان جدید کتابخانه شهید باهنر این شهرستان عنوان کرد و افزود: این کتابخانه غنی‌ترین و قدیمی‌ترین کتابخانه استان لرستان است که در زلزله چند سال پیش استان لرستان آسیب دید و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۹ شروع شد.

ارجمندی گفت: زیربنای این کتابخانه ۸۰۰ متر مربع است که با توجه به آخرین آیین‌نامه‌ها و با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال هم‌اکنون طراحی شده که در مقابل زلزله مقاوم باشد.

وی افزود: در آیین بازگشایی آن نمایندگان مجلس، استاندار لرستان یا نمایندگان آنها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و تعدادی از مدیران فرهنگی لرستان نیز حضور خواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: همایش علامه سیدجعفر شهیدی در دو بخش برگزار خواهد شد، بخش اول آن، بخش علمی همایش است که مدیریت آن را دانشگاه آیت‌االله بروجردی بر عهده دارد.

وی گفت: در این بخش بعد از طراحی سایت اختصاصی و انتشار فراخوان در محورهایی همچون امام علی‌ شناسی از دیدگاه علامه سیدجعفر شهیدی، نهج‌البلاغه‌شناسی از دیدگاه علامه سیدجعفر شهیدی، ۱۰ مقاله برگزیده مشخص شد، که پوستر این مقالات در روز همایش در معرض دید عموم درمی‌آید. همچنین مجلد این مقالات، چاپ شده است که در اختیار عموم علاقه‌مندان شرکت‌کننده در این همایش قرار داده می‌شود.

ارجمندی تصریح کرد: بخش دوم همایش هم به حوزه معرفی علامه شهیدی می‌پردازد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد عهده‌دار آن است و تلاش می‌کنیم به نحو مطلوبی شخصیت علمی و اخلاقی این علامه بزرگوار را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: در حاشیه بزرگداشت علامه سیدجعفر شهیدی تعدادی از هنرمندان ممتاز خوشنویسی نیز به صورت زنده فرازهایی از ترجمه نهج‌البلاغه علامه سیدجعفر شهیدی را تحریر می‌کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close