اخبار بروجرد

رضایت کارگران نساجی بروجرد از به‌روز بودن مزد

روزهای بروجرد– کارگران کارخانه نساجی بروجرد ضمن رضایت‌مندی از به‌روز بودن مطالبات مزدیشان، از مدیریت کارخانه درخواست کردند پرداخت برخی از مزایای عرفی و مناسبتی که از چند سال پیش متوقف یا کم شده است، را در دستور کار قرار دهد.

یکی از کارگران کارخانه نساجی بروجرد در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: کارگران این کارخانه در خصوص پرداخت به موقع حقوق  هیچ مشکلی ندارند و تقریبا به‌روز است اما برخی مزایای قانونی و عرفی برای کارگران اعمال نمی‌شود.

او با بیان اینکه در این واحد نساجی حدود هزار کارگر شاغل هستند، افزود: یکی از مشکلات ما کارگران، تاخیر مدیریت در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران است که حدود دو سال به تاخیر افتاده است. اما با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولین ایمنی، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

به گفته وی؛ عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما مدیران به دلیل مشکلات مالی این عرف را رعایت نمی‌کنند.

طبق اظهارات وی، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند در این محیط با لباس شخصی کار کنند. اساسا چنین اقدامی از نظر ایمنی هم ممنوع است و مسئولین ایمنی به کارگران اجازه نمی‌دهند بدون لباس و کفش ایمنی وارد کارگاه شوند.

او گفت: تامین لباس کار برای کارخانه‌ای که خود تولید کننده پارچه است چندان هزینه‌بر نیست و فقط هزینه دوخت را شامل می‌شود.

یکی دیگر از کارگران درباره بخش دیگری از مطالبات عرفی کارگران نساجی بروجرد اظهار داشت: چندین سال است وعده غذایی شیر که سال‌ها به صورت عرف به کارگران داده می‌شد، حذف شده است.

او گفت: اثرات زیانبار گرد و غبار پنبه روی ریه کارگران کارخانه نساجی ضرورت نوشیدن یک وعده شیر در هر روز را موجب می‌شود تا اثرات آن در درازمدت برای بروز بیماریهای ریوی همانند سل به حداقل کاهش یابد.

این کارگر در ادامه با انتقاد از حذف یک وعده غذای گرم نیز گفت: طبق قانون کارفرما باید هر روز یک وعده غذای گرم به کارگران بدهد.

این کارگر با بیان اینکه کارگران این مجموعه با حداکثر ظرفیت و توان به تولید مشغولند و از شرایط کار در کارخانه نسبت به قبل رضایت دارند، افزود: نگرانی کارگران این کارخانه ناشی از مشکلات معیشتی است که با افزایش گرانی‌ها هر روز فشار اقتصادی بر آن‌ها بیشتر  و سفره آنها کوچکتر می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close