اخبار بروجرد

امسال هزار و ۵۹۵ نفر در بروجرد خون اهدا کردند

روزهای بروجرد– سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: امسال ۱۵ هزار و ۴۷۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۵  نفر موفق به اهدا خون شدند. 

علی شجاعی در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۴۳۴ نفر از اهداکنندگان خون در سال جاری بانوان بودند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۶.۱ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: اهدای خون در شهرستان بروجرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد با اشاره به اینکه اهدای خون به بیماران نیازمند، امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌ رسانی به مردم است، افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات، بیماران تحت عمل‌های جراحی و شیمی درمانی از جمله نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی حتی در برخی موارد به صورت دائمی هستند. 

وی بیان کرد: هم اکنون انتقال خون بروجرد علاوه بر نیاز به همه گروه‌های خونی به گروه‌های خونی منفی نیاز بیشتری دارد.

شجاعی با اشاره به اینکه کاهش آمار اهدای خون سبب افت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود، اضافه کرد: نیاز به خون تازه به صورت ویژه و فوری، بیشتر در گروه‌های منفی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط پایگاه انتقال خون تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود، و جای هیچ‌گونه نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های آن ثبت نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close