اخبار جهان

لیست کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

روزهای بروجرد- شورای قانون اساسی فرانسه فهرست ۱۲ کاندیدای دور اول ریاست جمهوری را منتشر کرد.

لوران فابیوس، رئیس شورای قانون اساسی فرانسه لیست رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد که در ۱۰ آوریل برگزار می‌شود.

رای دهندگان از بین ناتالی آرتو (مبارزه کارگران)، نیکولا دوپون انیان (فرانسه برخیز)، ان ایدالگو (حزب سوسیالیست)، یانیک ژادو ( سبزها)، ژان لاسال ( مقاوت کنیم)، مارین لوپن (جبهه ملی)، امانوئل ماکرون (جمهوری به پیش)، ژان لوک ملانشون (فرانسه تسلیم‌ناپذیر)، والری پکرس ( جمهوری خواهان)، فیلیپ پوتو (حزب جدید ضد سرمایه داری)، فابین روسل (حزب کومونیست) و اریک زمور (تسخیر مجدد)، می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

به گزارش یورونیوز، در فرانسه هر فرد داوطلب نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان، ابتدا باید ۵۰۰ مقام منتخب را در مورد شایستگی پیشنهاد خود برای بالاترین مقام فرانسه متقاعد کند و از آنها بخواهد که درخواست نامزدی او را امضا کنند. این قانون از ۱۹۷۶ به این سو اعمال می‌شود و پس از جمع‌آوری این امضاهاست که پرونده داوطلب برای بررسی و تأیید به شورای قانون اساسی فرستاده می‌شود.

امضاهایی که برای تأیید ارائه می‌شوند به طور رسمی «پیشنهاد» نام دارند، اما در زبان فرانسوی به آنها «پرنژ» گفته می‌شود که به معنای اسپانسری یا حمایت و ضمانت است.

هدف از این قانون محدود کردن تعداد نامزدهای پیشنهادی و فیلتر کردن برخی از پیشنهادات غیرعادی از سوی افراد است. قبل از سال ۱۹۷۶، نامزدهای بالقوه فقط به ۱۰۰ مقام منتخب برای امضای نیاز داشتند، اما در سال ۱۹۷۴ تعداد نامزدهای ریاست جمهوری به بیش از ۱۲ نفر رسید و پس از آن بود که شمار امضاهای لازم برای نامزدی ۵۰۰ تا اعلام شد. با این حال در سال ۲۰۰۲ نیز شمار نامزدهای نهایی دور نخست به رکورد ۱۶ نفر رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close