اخبار بروجردلرستانویژه ها

 ۷۰ درصد از مخازن سدهای لرستان خالی است

روزهای بروجرد– مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: ۷۰ درصد از مخازن سدهای لرستان خالی است و کمبود منابع آب برای تابستان سال آینده شدیدتر از امسال خواهد بود.

به گزارش ایرنا، داریوش حسن نژاد به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو متاسفانه از مهرماه تا اسفندماه امسال در سطح استان بارش های قابل ملاحظه ای رخ نداده است و پیش بینی بارش ها هم تا پایان سال آبی در حدی نیست که بتواند کمبود منابع آب سال گذشته را جبران کند.

وی گفت: کمبود منابع آب برای تابستان سال آینده شدیدتر از امسال خواهد بود و از طرفی مخازن سدهای ساخته شده هم بیش از ۷۰ درصد خالی است.

حسن نژاد افزود: در تابستان سال گذشته به علت کاهش بارندگی، مسیرهایی از رودخانه کشکان و رودخانه سیلاخور از بروجرد تا دورود کاملا” خشک شد.

به گفته وی با توجه به آمار و اطلاعات موجود و پیش بینی بارش ها در فصل بهار سال ۱۴۰۱ در صورتیکه کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا همانند سال قبل انجام گیرد، باعث می شود که بسیاری از چاه ها و چشمه ها و مسیر های طولانی تری از رودخانه ها بخصوص کشکان و سیلاخور و خشک شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تاکید کرد: با این شرایط چنانچه هرچه زودتر برای تامین آب شرب، صنعت و مدیریت کشت گیاهان با نیاز آبی بالا، توجیه کشاورزان مبنی بر کمبود آب برای اینگونه محصولات و راهنمایی برای کشت جایگزین تدابیر لازم اتخاذ نگردد با تنش شدید آبی و مشکل اجتماعی مواجه خواهیم شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close