اخبار بروجردلرستان

استاندار لرستان: روند ابتلا به کرونا افزایشی است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، در هفته گذشته روند ابتلا به بیماری تا حدودی افزایشی بوده و از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد کرونا بیان کرد: میزان ابتلا و بستری در استان اواخر سال گذشته در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت و همین موضوع تعداد فوتی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده بود و روند آن کاملاً نزولی بود. 

زیویار ادامه داد: در هفته گذشته روند بیماری در استان تا حدودی افزایشی بوده که این موضوع متأثر از مسافرت‌ها و دیدوبازدیدهای نوروزی است و با توجه به محدودیت در امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستان‌ها ضرورت دارد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند. 

وی در خصوص رنگ‌بندی شهرهای استان اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان رومشکان در وضعیت قرمز، پل‌دختر و دلفان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. 

استاندار لرستان افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی و ارائه آموزش‌ها به‌صورت حضوری مورد تأکید قرار گرفت و با اعلام ستاد مقرر شد در صورت مشاهده دانش‌آموزان دارای علامت در مدارس، نسبت به عدم حضور آنها در کلاس‌های درس تصمیم‌گیری و اقدام لازم صورت پذیرد. 

زیویار با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و واکسیناسیون به‌موقع در شرایط کرونایی، تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۰ درصد در نوبت اول، حدود ۸۰ درصد نوبت دوم و در نوبت سوم حدود ۳۵/۵ درصد واکسن تزریق شده که لزوم استقبال مردم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد انتظار است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close