اخبار بروجرد

با وجود ممنوعیت کوچ زود هنگام عشایر به بروجرد اما…

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: کوچ زودهنگام عشایر به دلیل اینکه موجب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه می‌شود، ممنوع اعلام شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

” امیر ثقلینی”  در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده زمان ورود عشایر به استان لرستان پانزدهم اردیبهشت ماه تعیین شده ولی متاسفانه این روزها شاهد حضور عشایر در شهرستان بروجرد هستیم.

وی اظهار داشت: سازمان امور عشایری باید در این خصوص تذکرات لازم را به عشایر کوچ رو می داد و از کوچ زود هنگام آنان جلوگیری می کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: دام های عشایر به فضای سبز حاشیه شهر و مراتع و زمین های کشاورزی آسیب جدی وارد می کنند.

ثقلینی افزود: از روز شنبه ۱۳ فروردین چهار تیم از ماموران گشت و مراقبت منابع طبیعی بر کوچ عشایر از مراتع شهرستان نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ نوروز و روز طبیعت بیان کرد: شهروندانی که در این روز به دامان طبیعت می روند در نظر داشته باشند که گیاهان خودرو در مراتع در حال رشد هستند و باید مراقب باشند.

رییس اداره منابع طبیعی بروجرد گفت: شکستن شاخه درختان برای تهیه ذغال در این روز کار پسندیده ای نیست و شهروندان ذغال و اجاق های گازی به همراه داشته باشند.

ثقلینی افزود: از شهروندان درخواست داریم تا زباله های خود را در طبیعت رها نکنند زیرا حجم بالای زباله به مراتع و منابع طبیعی خسارت وارد می کند.

وی اظهار داشت: چهار تیم گشت و مراقبت اداره منابع طبیعی به همراه گشت های محیط زیست و شهرداری و دهیاران در روستاها در روز طبیعت آماده حفاظت از منابع طبیعی و خدمت رسانی به مردم هستند.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close