اخبار بروجردویژه ها

بحران کم آبی در شهرستان بروجرد از مرز هشدار گذشته است

روزهای بروجرد– مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: روزانه بیش از ۸۰ هزار مترمکعب آب شرب در شهرستان مصرف می‌شود که انتظار می‌رود این مقدار با بیشتر شدن دمای هوا به ۱۰۴ هزار مترمکعب برسد.

“حبیب الله حدادی” در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تداوم خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر بیانگر این است که مردم باید با حساسیت و توجه بیشتری آب مصرف کنند.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه به خصوص کشاورزان و بهره برداران باید شرایط پرتنش آبی را درک و با صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب و پرهیز از کشت محصولات آب دوست بحران کم آبی را مدیریت نمایند.

حدادی افزود: برنامه های تبلیغاتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب در راستای تشویق مردم به فرهنگ صرفه جویی تدارک دیده شده که از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی اعلام می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: هم اکنون چهار روستا در شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، که در صورت تداوم گرما و خشکسالی به ۴۰ روستا افزایش خواهد یافت.

حدادی اضافه کرد: روزانه ۲ تانکر ۱۲ هزار لیتری آب به روستاهای ثمورخان، کلان، تپه مولا و پیراب ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: بحران کم آبی در این شهرستان جدی بوده و از مرز هشدار گذشته که انتظار می‌رود مردم با صرفه جویی از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

حدادی با اشاره به اینکه هر کولر آبی روزانه ۶۰۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کند، ادامه داد: باید همه کمک کنند تا مشکلات آب حل و فصل شود، برداشت آب شرب برای بخش کشاورزی در بخش هایی از شهر با انشعابات غیر مجاز مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع مشترکان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان ۱۴۵ هزار مشترک شهری و روستایی است، اظهار داشت: ۷۵ درصد آب شرب شهرستان بروجرد از چاه‌ها تامین می شود، که در صورت بحران با کمبود مواجه خواهیم 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close