اخبار بروجرد

طرح مسکن ملی در اشترینان تعیین تکلیف می‌شود

روزهای بروجرد– جلسه تعیین تکلیف طرح نهضت ملی مسکن شهر اشترینان در دفتر امام‌جمعه این شهر باحضور مدیرکل راه و شهرسازی لرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام میثم زیدعلی بیرانوندی در این جلسه گفت: یکی از معضلات اشترینان بعنوان قدیمی‌ترین بخش کشور، مسئله مسکن است.

امام‌جمعه اشترینان ادامه داد: درخصوص مسکن ملی، زمینی اهدا شده که مورد تایید قرار نگرفته است. به همین دلیل بسیاری از شهروندان در بروجرد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: انتظار داریم تدابیری اندیشیده شود که اشترینان هم صاحب امتیاز پروژه مسکن ملی شود.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس اظهار داشت: بحث مسکن ملی برای اشترینان به جد پیگیری شده است. به شکل هندسی زمین اهدایی ایراد وارد شده که می‌توان این مشکل را حل کرد.

مقصودی ذکر کرد: انتظار داریم راه و شهرسازی نظر خود را اعلام کند و مخالفت یا موافقت با طرح را در اشترینان مشخص کند تا ما از مراجع بالادستی پیگیری کنیم. باید جلساتی که برگزار می‌شود خروجی داشته باشد. وگرنه تلف‌کردن وقت به درد نمی خورد.

وحید کرم‌اللهی اظهار داشت: شانی به جز خدمت به مردم نداریم. هر کاری از دست‌مان برآید برای رفع مشکلات مردم انجام خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: کسانیکه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، در شهر اشترینان ۵۹ نفر می‌باشد که از این تعداد ۱۰ نفر انصراف داده‌اند. ۱۹ نفر نیز رد درخواست شده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه‌ای که برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شده، کاملا هوشمند می‌باشد و هیچگونه دخالتی توسط کاربر امکان‌پذیر نخواهد بود.

کرم‌اللهی عنوان کرد: ما مخالف اجرای طرح در اشترینان نیستیم. اما یک سری ضوابط وجود دارد که پیرو تعیین صلاحیت متقاضیان دست ما بسته است.

متولی شهرسازی لرستان گفت: زمین‌هایی که متعلق به دولت است، پروسه الحاق آن راحت‌تر است. اما زمین‌های شخصی مراحل طولانی‌تری دارد. درحال حاضر باید توافقی بین دولت و صاحب زمین برقرار شود تا زمین در تملک دولت قرار گیرد و بقیه‌ی مراحل طی شود.

در این جلسه تماس تلفنی با پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، نظر کارشناسی وی نیز اخذ شد. اصلانی گفت: باوجود پروسه زمانی طولانی برای تملک زمینی که در اشترینان در نظر گرفته شده است، پیشنهاد میکنم پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

به گزارش ایلنا، جلسه تعیین تکلیف وضعیت طرح مسکن ملی در اشترینان باحضور مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اشترینان در دفتر امام‌جمعه اشترینان برگزار شد.

در پایان از زمین اهدایی توسط مسئولین حاضر در جلسه بازدید به عمل آمد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close