اخبار بروجرد

کشف ۲۴ تُن چوب قاچاق در بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از کشف ۲۴ تُن چوب قاچاق در شهرستان خبر داد.

امیر ثقلینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عبور کامیون‌ها با محموله چوب بدون مجوز از محورهای مواصلاتی بروجرد ممنوع است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شامگاه امشب متخلفان اقدام به حمل چوب بدون مجوز از محورهای مواصلاتی شهرستان کرده بودند که از این وسیله نقلیه ۲۴ تُن چوب قاچاق کشف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با بیان اینکه مبدأ این کالای قاچاق شمال کشور و مقصد اهواز بود که این وسیله نقلیه توقیف شد، افزود: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می‌شود و از جهات مختلف، تبعات منفی جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی زیادی در پی خواهد داشت.

ثقلینی خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم آموزش‌های گسترده در حوزه جوامع محلی، لیکن افرادی ناشناس و سودجو اقدام به تخریب محیط‌زیست می‌کنند.

وی اضافه کرد: قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی یکی از معضلات اصلی محیط‌ زیست در استان و کشور به‌ حساب می‌آید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: فواید جنگل و چوب در همه زیستگاه‌ها به دلیل تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش و حفظ خاک، بسیار ملموس است.

ثقلینی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات و صنایع چوبی حاصل از آن را اطلاع دهند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close