اخبار بروجردلرستان

۲۴۰ خانواده در لرستان متقاضی فرزند خواندگی هستند

روزهای بروجرد- معاون اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۲۴۰ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: امسال ۱۷ کودک بی سرپرست تحت پوشش خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی قرار گرفتند.

“ابراهیم آذرینوند” در گفت‌وگو با رسانه‌ها افزود: قوانین فرزندخواندگی در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا راحت تر است و سال گذشته نیز ۲۷ کودک بی سرپرست در استان به فرزندخواندگی سپرده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ کودک توسط مراکز بهزیستی استان نگهداری می شود که از این تعداد تنها ۲ نفر شرایط واگذاری دارند و مابقی فرزندان معتادان متجاهری هستند که در کمپ های ماده ۱۶ نگهداری می شوند و امکان فرزندخواندگی برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دولت بیمه عمر و پس انداز را برای فرزندان بی سرپرست این مراکز تقبل می کند و بعد از ۱۸ سالگی و ترخیص آنها، به هریک ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می نماید.

آذرینوند با بیان اینکه هم اکنون پرونده ۲۰۰ نفر در استان برای دریافت فرزند تکمیل شده است تصریح کرد: صدور حکم دادگاه برای واگذاری این کودکان بین ۲ تا ۶ ماه به طول می انجامد و شرایط برای واگذاری کودکان بی سرپرست مطلوب است.

وی همچنین افزود: ۲۱۹ زن سرپرست خانوار سال گذشته هر کدام ۸۰ میلیون تومان تسهیلات را از بهزیستی لرستان دریافت کرده اند و در طرح گروه های همیار نیز به ۲۸ گروه، تسهیلات داده شد.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال ۵۵۰ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است که پس از جمع آوری توسط شهرداری به بهزیستی ارجاع می شوند و هم اکنون ۲۶۸ نفر از این افراد تحت حمایت بهزیستی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان نیز در این نشست گفت: طرح ارتقای توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی و سالمندان در استان اجرایی و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

نگار فتحی بیرانوند افزود: اواخر سال گذشته و امسال نیز توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری انجام شده و از ابتدای امسال تاکنون سه هزار نفر به تعداد مستمری‌بگیران حوزه توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه شده است.

 

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close