اخبار جهان

مشاور امنیت ملی اسرائیل با تایید عملیات‌ در خاک ایران در یکسال گذشته: کم اقدام نداشتیم 

روزهای بروجرد- یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به‌طور علنی عملیات اسرائیل در خاک ایران را در طول یکسال گذشته تایید کرد.

ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل پس از دیدار با جو بایدن، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ اسراییل در پاسخ به این سوال که آیا این رژیم اقدامی مستقیم علیه ایران خواهد کرد یا خیر گفت: «ما در طی یکسال گذشته در ایران کم اقدام نداشتیم.»

به گزارش یورونیوز، وی با بیان اینکه اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشنگتن درباره این موضوع به‌طور مستقل علیه جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد افزود که این تنها ادامه کاری است که در سال گذشته انجام داده‌ایم.

اگرچه چندین مقام ارشد اسرائیلی به‌طور ناشناس پیش از این عملیات موساد در ایران در سال ۲۰۲۲ را تایید کرده بودند و ایرانی‌ها و گاه منابع آمریکایی چنین حملاتی را به اسرائیل نسبت دادند خولاطا نخستین کسی است که به‌طور علنی این موضوع را تایید کرده است.

وی تاکید کرد اسرائیل هرگونه صلاح بداند به رفتار خود ادامه خواهد داد: «ما خجالت نمی‌کشیم به آمریکایی‌ها بگوییم که متفاوت فکر می‌کنیم. ما منطقی و مسئولانه عمل می‌کنیم و همه می‌بینید که این موضوع به روابط آمریکا و اسرائیل لطمه نمی‌زند.»

وی تاکید کرد که بایدن همیشه گفته است که راه حل دیپلماسی را ترجیح می‌دهد اما در صورت نبود راه‌حل‌های دیگر از نیروی نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد. وی با اشاره به نقل قول دیگری از بایدن که می‌گوید «قدرت‌ها بلوف نمی‌زنند» اضافه کرد: « بنابراین باید این موضوع را جدی گرفت.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close