اخبار بروجردلرستان

۳۶.۵ درصد جامعه هدف لرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۹.۴ درصد جامعه هدف استان دُز نخست، ۷۹.۶ درصد دُز دوم و ۳۶.۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

” مریم کوشکی ” در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان شده که بیش از سه میلیون و ۵۱ هزار دُز آن تزریق شده است.

وی افزود: از میزان واکسن تحویلی به استان بیش از ۴۸۴ هزار دُز مصرف نشده است که طی روزهای آینده برای افراد دارای شرایط تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان اضافه کرد: تاکنون ۶ موج کرونا در استان سپری شده است و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود.

کوشکی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد گزارش شده که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه آمار بستری  و مبتلایان به کرونا در  سطح استان رو به افزایش است، ادامه داد: عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا می شود.

تاکنون  شمار مبتلایان کرونا در لرستان به ۲۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است.

اکنون  شهرهای خرم‌آباد، سلسله در وضعیت قرمز، کوهدشت در وضعیت نارنجی، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پل‌دخترِ، دورود، چگنی، رومشگان در وضعیت زرد و دلفان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close