اخبار جهان

بحران سیاسی در عراق؛ دست‌کم ۸ هوادار مقتدی صدر در بغداد کشته شدند

روزهای بروجرد- دقایقی پس از انتشار پیام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست و تعطیلی نهادهای وابسته به او، هزار هوادار این روحانی شیعه عراق در منطقه سبز تظاهرات و کاخ جمهوری را اشغال کردند.

مقتدی صدر روز دوشنبه اعلام کرد برای همیشه از دنیای سیاست کنار می‌رود. این تصمیم پس از استعفای آیت‌الله حائری از مقام مرجعیت و دعوت وی از مقلدانش برای پیروی از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

هواداران مقتدی صدر در پی انتشار پیام این روحانی پرنفوذ شیعه در خیابان‌های منطقه سبز بغداد تظاهرات کردند و وارد کاخ جمهوری شدند.

ارتش از ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر در بغداد مقررات منع آمد و شد اعلام کرد اوضاع در پایتخت عراق آشفته و خارج از کنترل به نظر می‌رسد

تمام مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شد

وزارت کشور ایران اعلام کرد در پی بحرانی شدن اوضاع در عراق، تمام مرزهای زمینی ایران با این کشور بسته شده است.

به گزارش مهر مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نا‌آرامی‌های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت ایران در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

این مقام وزارت کشور از شهروندان ایرانی خواست تا «موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.»

کاخ سفید: وضعیت در عراق نگران کننده است

ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه وضعیت در کشور بحران‌زده عراق را «نگران‌کننده» توصیف کرد و خواستار حفظ آرامش و گفت‌وگو میان گروه‌های رقیب در عراق شد. 

شمار قربانیان ناآرامی‌های بغداد به ۸ نفر رسید

منابع بیمارستانی در عراق اعلام کردند در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران مقتدی صدر در منطقه سبز بغداد، ۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

در پی تشدید ناآرامی‌ها، ارتش عراق در سراسر این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است. درباره اینکه عامل تیراندازی‌های مرگ‌بار نیروهای امنیتی بوده یا گروه‌های رقیب، هنوز گزارشی منتشر نشده است. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close