اخبار بروجرد

طرح حفاظت و آزادسازی بستر رودخانه‌ها در بروجرد اجرا می‌شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: طرح حفاظت از زمین‌های ملی و آزادسازی بستر رودخانه ها در راستای حراست از منابع طبیعی و جلوگیری از سودجویی متخلفان در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید منعمی درجلسه حفاظت از زمین‌های ملی در محل فرمانداری بروجرد افزود: حفاظت از زمین‌های ملی و آزادسازی بستر رودخانه ها یک مسئله مهم در راستای حراست از منابع طبیعی برای نسل‌های آینده است.

وی اظهار داشت: همه مسوولان مرتبط با حفاظت از منابع طبیعی باید با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی افکار عمومی جامعه آسیب‌های ساخت و ساز در بستر رودخانه و منابع طبیعی و ملی را گوشزد نمایند.

فرماندار بروجرد گفت: باید مسوولان در این زمینه با مصاحبه با رسانه ها و بیان ضرورت طرح حفاظت از منابع و زمین‌های ملی نحوه اجرای طرح را به مردم توضیح دهند.

منعمی تاکید کرد: امور آب شهرستان باید با دادن اخطار کتبی به همه مالکان ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رود خانه ها و اراضی ملی جهت تعیین تکلیف و آزادسازی حریم ها اقدام کند.

وی اظهار داشت: وضعیت موجود ساخت و ساز در زمین‌های ملی باید ساماندهی و روند رو به کاهش داشته یا متوقف شود.

فرماندار بروجرد گفت: آینده شهر به تصمیمات و خروجی جلسات شهرستان بستگی دارد و ما مکلف به جدیت در امورات محوله و انجام درست کارها هستیم.

معاون استاندار و فرماندار بروجرد گفت: تا ۱۵ شهریور اخطار کتبی به همه متخلفان داده شود و در همان ابتدای اجرای طرح آزادسازی، مستندسازی دقیق انجام و اطلاع رسانی به مردم در مورد چرایی انجام طرح داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: تیم‌های بازرسی جهاد کشاورزی برای حفاظت از منابع طبیعی حضور فعال دارند و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری به‌شدت جلوگیری می‌کنند.

جواد گودرزی تصریح کرد: همچون گذشته سامانه ۱۳۱ آمادگی دریافت شکایات و پاسخگویی به گزارشات مردمی است.

 وی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم هرگونه تغییرکاربری اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close