اخبار بروجردلرستانویژه ها

۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن واحدهای صنعتی لرستان نیاز است

روزهای بروجرد- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن واحدهای لرستان نیاز است همچنین ۱۶۱ طرح نیمه تمام متوسط وجود دارد که نیاز به پیگیری دارد.

مصطفی طاهری در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: میزان احیای واحدهای غیر فعال لرستان نسبت به کشور عدد شاخصی است، شرایط لازم برای افتتاح پروژه های بیش از ۶۰ درصد فراهم شود اکنون ۱۱ پروژه نزدیک به افتتاح است آنها مشکل جدی ندارند و باید تکمیل شوند و بسیاری از این مشکلات با تصمیم استان برطرف می‌شود.

وی افزود: مدیران استانی برای برطرف کردن مشکلات باید متمرکز شوند، علیرغم اینکه به مناطق محروم کمتر توسعه یافته توجه می شود اما جای قوانینی که در حال تغییر است مشاهده می شود.

وی ادامه داد: ۲۸۶ معدن با استعلام منفی در لرستان وجود دارد که بخشی از مشکلات با تصویب در شورای استان و شورای عالی معادن کشور برطرف می‌شود همچنین ۶۸ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها قرار دارند و بخشی از آنان در گذشته واگذار شده اما اکنون مشکلاتی روبرو می‌باشند چراکه به اهلش واگذار نشده است.

طاهری بیان کرد: ۱۱ مجموعه با توجیه اقتصادی در لرستان شناسایی شده و برای فعال کردن آن اقدامات لازم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد شهرک های صنعتی لرستان تعطیل است و تنها حدود ۵۰ درصد واحدهای صنعتی در این استان فعال است.

وی افزود: ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن واحدهای لرستان نیاز است همچنین ۱۶۱ طرح نیمه تمام متوسط وجود دارد که نیاز به پیگیری دارد.

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close