اخبار بروجرد

بیش از ۷ هزار معلول در بروجرد تحت پوشش هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: بیش از ۷ هزار نفر معلول در شهرستان تحت پوشش هستند.

کرم‌اله پیردایه در جلسه کمیته مناسب‌سازی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد بیش از هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف از جمله جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتاده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیازمند مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این جانبازان و سالمندان نیز نیازمند مناسب‌سازی و مبلمان شهری و دسترسی آسان هستند که این از حقوق اولیه و حقوق شهروندی آن‌ها است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی یک حقوق شهروندی بوده که این افراد باید از حقوق شهروندی خود برخوردار باشند.

پیردایه اضافه کرد: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب‌سازی اماکن عمومی، دولتی و غیردولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: امروزه بسیاری از معلولان به خاطر مناسب نبودن این فضا، عملاً امکان تردد ندارند و اگر مجبور به بیرون آمدن از خانه باشند همین فضای نامناسب آن‌ها را وابسته به دیگران می‌کند تا از فراز و نشیب‌های شهر عبورشان دهد.

پیردایه عنوان کرد: رعایت ضوابط و اصول مناسب‌سازی، مساله‌ای است که باید به‌عنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close