اخبار بروجرد

میزان استفاده از ماسک در مدارس بروجرد کاهش یافته است

روزهای بروجرد– مدیر گروه بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد با انتقاد از کاهش و عدم استفاده از ماسک در مدارس گفت: عدم رعایت استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع انواع ویروس‌ها و سرماخوردگی در مدارس شود.

مژگان نوابی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با بازگشایی مدارس ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی همانند ۲ سال اخیر باید رعایت شود که متاسفانه در بسیاری موارد حتی ماسک جدی گرفته نمی شود و تعداد زیادی از دانش اموزان در کلاس های کوچک بدون تهویه مناسب قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بخصوص در مدارس ضروری است، بیان کرد: در شرایط فعلی و همزمان با بازگشایی مدارس، علاوه بر ویروس کرونا، خطر سایر ویروس های اعم از انواع انفلوانزا و انواع سرماخوردگی ها وجود دارد که متاسفانه در چنین شرایطی برخلاف ۲ سال اخیر استفاده از ماسک جدی گرفته نمی شود.

نوابی یادآور شد: این در حالیست که میزان واکسیناسیون در کودکان زیر ۱۲ سال بسیار پایین است که این پوشش پایین واکسیناسیون در این گروه سنی ناشی از عدم همکاری والدین است در صورتی که اگر نسبت به انجام  واکسیناسیون کودکان در سنین زیر ۱۲ سال که شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی است انجام می شد میزان ابتلا به انواع ویروس های فصلی هم کاهش می یافت.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد با تاکید بر رعایت استفاده از ماسک توسط مدیران و معاونین و مسوولان مدرسه اضافه کرد: این اقدام برای دانش آموزان نوعی الگوسازی است تا همه آنها در یک کلاس و نه فقط چند ماسک بزنند.

وی افزود: تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی بخصوص ماسک، شستن دست ها و تهویه مناسب هوا در کلاس های درس باید جدی گرفته شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close