اخبار بروجرد

راه‌آهن بروجرد؛ مطالبه‌ای که مردم شهرستان چشم انتظار عملیاتی شدن آن هستند

زهره گودرزی- طرح راه‌آهن بروجرد مطالبه‌ای که مردم این شهرستان چشم انتظار عملیاتی شدن آن هستند.

طرح راه‌آهن بروجرد در سال‌های گذشته مطرح شده ولی عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده در حالی که یکی از اولویت‌های شهرستان است که ردیف ملی در بودجه و هم مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ را دارد.

نماینده بروجرد در مجلس در این‌باره، اظهار کرد: سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راه‌آهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرم‌آباد – اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آن‌ها برای داشتن ایستگاه راه‌آهن، انجام نشد.

عباس گودرزی خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامه‌وبودجه جهت راه‌آهن دورود – بروجرد – ملایر به‌عنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.

نماینده بروجرد در مجلس اضافه کرد: سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راه‌آهن دورود – بروجرد – ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالعات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.

گودرزی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار مترمکعب حجم خاکبرداری و حدود ۵ هزار مترمکعب خاکریزی انجام و کارگاه ۱۰۰ درصد تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این پروژه اهمیت بسزایی در خطوط ریلی کشور دارد به خاطر اینکه جنوب کشور را به مرکز با مختصات طرح بالاتر و بهتر وصل و از طریق اتصال به کرمانشاه ما را به خطوط مرزی وصل خواهد کرد.

نماینده بروجرد در مجلس عنوان کرد: فاز اول عملیات اجرایی پروژه آغاز شده اما مشکلاتی در طول اجرای پروژه به دلیل معارضین محلی و کمبود اعتبار دارد.

گودرزی اظهار کرد: امید می‌رود با همت استاندار و سایر مسئولین ذی‌ربط شاهد افزایش اعتبار این پروژه باشیم.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close