اخبار جهانورزش

آرژانتین قهرمان جام جهانی قطر شد

روزهای بروجرد– لیونل مسی به بزرگترین افتخار دوران فوتبالی‌اش رسید. او و تیم ملی آرژانتین بعد از ۳۶ سال بار دیگر قهرمان جهان شدند. آن هم دو سال بعد از مرگ دیه‌گو مارادونا که دیگر نبود تا سومین قهرمانی تاریخ کشورش را ببینید. مسی و امباپه ستاره‌های فینال جام جهانی بودند. یکی از زیباترین رقابت‌های تاریخ جام جهانی که در آن چندین و چند بار چهره برنده بازی عوض شد ولی نهایتا این ضربات پنالتی بود که حکم به قهرمانی آرژانتین داد. تیمی که در این بازی در قامت قهرمان جهان ظاهر شده بود.

این بی شک یکی از هیجان‌انگیزترین فینال‌های تاریخ جام جهانی بود. یک بازی زیبا، پرگل و مهیج که پایان زیبایی بود بر آخرین جام جهانی کلاسیک تاریخ. آرژانتین نیمه اول را طوفانی آغاز کرد و روی درخشش آنخل دی‌ماریا با برتری دو بر صفر به رختکن رفت. دی‌ماریا ابتدا یک پنالتی گرفت که مسی آن را به گل تبدیل کرد و سپس خودش به زیبایی دروازه هوگو لوریس را باز کرد.

در این نیمه فرانسه به وضوح از اشتباره ارنج تیم توسط ده‌شان رنج می‌برد و او بعد از دریافت گل دوم دست به دو تعویض زد و دمبله و ژیرو را از زمین بیرون کشید. تیمه دوم هم با نمایش هجومی آرژانتین همراه بود ولی وقتی مربی این تیم هم مثل ده‌شان در ارنج تیم اشتباه کرد و دی‌ماریا را بیرون کشید ورق به نفع فرانسه برگشت. کیلیان امباپه در یک دقیقه بازی را به تساوی کشاند. او در دقیقه ۸۰ و از روی نقطه پنالتی دروازه آرژانتین را باز کرد و یک دقیقه بعد با یک شوت دیدنی بازی را به تساوی کشاند تا وقت‌های اضافی سرنوشت بازی را مشخص کند.

در نیمه دوم وقت‌های اضافی ابتدا این مسی بود که دروازه هوگو لوریس را برای بار سوم باز کرد و بعد بار دیگر امباپه از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا ضربات پنالتی قهرمان جهان را مشخص کند.

ضربه اول فرانسه را کیلیان امباپه تبدیل به گل کرد. لیونل مسی هم ضربه اول آرژانتین را آرام گل کرد. سپس ضربه کینگزلی کومن را امیلیانو مارتینس به زیبایی گرفت. ضربه دوم آرژانتین را پائولو دیبالا زد و به قعر دروازه هوگو لوریس رفت. اورلین شوامنی زننده سومین پنالتی خروس‌ها بود که ضربه‌اش را به بیرون زد. سومین ضربه آرژانتین را لئاندرو پاردس به طرز خطرناکی زد اما با وجود این که لوریس دستش را به توپ زد، گل شد. رندال کولو موانی چهارمین ضربه فرانسه را گل کرد. ضربه چهارم آرژانتین را هم گونسالو مونتیل گل کرد تا آرژانتین بعد از ۳۶ سال قهرمان جام‌جهانی شود.

 

منبع: فرارو

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “آرژانتین قهرمان جام جهانی قطر شد”

  1. متاسفانه اسامی بهترین و تکنیکی ترین بازیکنان جهان تحریف شده است. جورج بست انگلیسی. گارینشا برزیلی. پله برزیلی. مارادونا آرژانتینی. شاید مسی پشت سر اینها قرار بگیره. شاید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close