لرستان

کرونا همچنان رو به صعود؛ ۱۳ بیمار کرونایی دیگر در لرستان جان باختند

روزهای بروجرد- هزار و ۱۲۹ بیمار دیگر در لرستان به کرونا مبتلا شدند و مرگ ۱۳ بیمار دیگر رقم خورد.

در بحث ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان لرستان، مقایسه دو آمار اسفند ماه و فروردین ماه به خوبی نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی استان اصلا خوب نیست و اگر به همین منوال پیش برود افراد بسیار زیادی روزهای تلخ و سخت کرونایی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش تسنیم در اسفند ماه روزانه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر در سطح استان لرستان به کرونا مبتلا می‌شدند اما این روزها بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز گرفتار کرونا می‌شود، در بحث بستری‌ها نیز به تبع آمار رو به افزایش است در اسفند ماه معمولا حدود ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند اما اکنون هزار و ۱۱۲ نفر بستری هستند.

روند صعودی افزایش مبتلایان به کرونا در لرستان

در بحث مرگ و میر نز متاسفانه با آمار فزاینده‌ای رو به رو هستیم به طوری که در اسفند ماه روزانه بین یک تا دو نفر فوت می‌کردند اما اکنون آمارها بیش از ۱۰ نفر است و طی دو روز گذشته ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

آمار همین دو ماه به خوبی نشان می‌دهد که استان در وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفته است و اگر مردم سهل انگاری  کنند به این موج خطرناک دامن زده می‌شود و فاجعه جبران ناپذیری رخ می‌دهد هرچند که اکنون نیز روزانه چندین نفر از هم استانی‌هایمان را از دست می‌دهیم و خسارت نبود آنها به هیچ عنوان جبران نمی‌شود.

پُرشدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

این روزها روند صعودی افزایش بیماران و بستری شده‌ها علی‌رغم افزایش تخت‌ها، سبب تکمیل ظرفیت بسیاری از بیمارستانهای استان شده و در برخی از شهرستان‌ها از جمله بروجرد به فکر آماده کردن ورزشگاه نیز افتاده‌اند.

و اما براساس آخرین آماری که ظهر امروز از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام شد از روز گذشته تاکنون هزار و ۱۲۹ بیمار دیگر کرونایی های استان اضافه شده و مجموع مبتلایان به ۹۲ هزار و ۱۰۳ نفر رسیده است.

جان باختن ۱۳ بیمار کرونایی دیگر در لرستان

براساس آمار اعلام شده متاسفانه باز هم ۱۳ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس مُسری جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های لرستان در این رابطه به هزار و ۴۹۶ نفر افزایش یافته است. مجموع بستری‌های با شرایط مثبت و مشکوک نیز هم اکنون هزار و ۱۱۲ نفر است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان ۲۹۵ هزار و ۹۲۹ نمونه برای آزمایش ارسال شده است که در مجموع به ۲۹۱ هزار و ۹۰۵ مورد جواب داده شده است و نتیجه ۱۹۹ هزار و ۷۸۵ نفر نیز منفی بوده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close