اخبار بروجردلرستان

بارش ۱۲ سانتیمتری برف در بروجرد/ افت دمای شبانه در استان

روزهای بروجرد- معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان گفت: امشب و فردا شب شاهد افت دمای شبانه در استان خواهیم بود.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده تا به این لحظه مقدار بارندگی طی ۲۴ساعت گذشته، در ایستگاه‌های مستقر در لرستان به گونه‌ای است که میزان بارندگی در شهرستان نورآباد ۲۵ میلی‌متر، الشتر ۱۷، خرم‌آباد ۱۴، الیگودرز و بروجرد ۳۳، کوهدشت ۳۲، دورود ۳۵، ازنا ۲۰، سیلاخور ۲۸، پلدختر ۴۹، رومشکان ۴۴، سپیدشت ۳۹ و شول‌آباد ۵۱ میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد: ارتفاع بارش برف در ایستگاه‌ها، هم‌اکنون در نورآباد هفت سانتی‌متر، بروجرد و الیگودرز ۱۲ سانتی‌متر، دورود ۲، ازنا و سیلاخور ۴ سانتی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان گفت: تحلیل نقشه‌ها نشان می‌دهند که کماکان طی امروز و فردا جو استان در دامنه فعالیت این سامانه بارشی سرد قرار دارد.

اکبری بیان کرد: طی امروز علاوه‌بر ابرناکی و مه‌آلودگی هوا برای نقاط مختلف استان در برخی ساعات، رگبار و باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: برای امروز تا پایان وقت، علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، کماکان برای شهرهای سردسیر لرستان نیز بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان ادامه داد: با توجه به شرایط بارشی به ویژه بارش برف، در محورهای مواصلاتی شاهد کولاک برف و اختلال در تردد خواهیم بود که رعایت نکات ایمنی توصیه می‌شود.

اکبری افزود: مقدار بارندگی در برخی ساعات در لرستان با ایجاد مخاطراتی همچون روان‌آب و آبگرفتگی معابر مواجه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: برای فردا یکشنبه، موج اصلی سامانه بارشی از استان عبور کرده اما کماکان در ساعات بعدازظهر بازهم شرایط برای وقوع رخداد بارش‌هایی به شکل رگباری و پراکنده در لرستان را شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان اظهار کرد: از فردا بعدازظهر نیز به طور کامل این سیستم بارشی از استان عبور می‌کند.

اکبری با بیان اینکه  برای امشب و فرداشب با توجه به شرایط پوشش برف و همچنین هوای سرد، افت دماهای شبانه پیش‌بینی که رعایت مصرف حامل‌های انرژی نیز توصیه می‌شود، گفت: طی روز دوشنبه موقتا جو لرستان آرام و پایدار است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close