اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیک هشتم کرونا در شهرستان با کمبود پزشک روبرو شویم

روزهای بروجرد–  فرماندار بروجرد گفت: واکسن کرونا به میزان لازم در شهرستان وجود دارد. 

به گزارش ایسنا، مسلم مرادی در جلسه ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: بهترین روش برای مقالات با کرونا پیشگیری است که هم کم هزینه بوده و هم به صرفه‌تر است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده سه الی هفت هفته آینده پیک هشتم کرونا به اوج برسد که در این راستا دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: باید مردم برای زدن ماسک و واکسن ترغیب شوند و به مردم نسبت به این بیماری هشدار داده شود.

مرادی اضافه کرد: تذکرات لازم به باشگاه‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داده و بیمارستان‌ها نیز تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیک این بیماری در شهرستان با کمبود پزشک روبرو شویم که تمهیدات و تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: واکسن به میزان لازم در شهرستان موجود هست و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز باید تدابیر و پیگیری‌های لازم را در راستای تهیه دارو انجام دهد.

مرادی عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و مدارس الزامی است و نظارت بر اجرای آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: انتشار سویه جدید کرونا بسیار سریع است و در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد همه‌گیری می‌شود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: بر این اساس رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضاهای بسته که احتمال شیوع بیشتر بوده بسیار ضروری است.

مرادی خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری این است که افرادی که ۶ ماه از زمان آخرین تزریق واکسن کرونا آنها گذشته به ویژه افراد در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار و شیرده، بیماران قلبی و دیابتی و… هر چه سریع‌تر دز یادآور را دریافت کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close