اخبار بروجرد

مقصودی: وزیر میراث فرهنگی قول دادند که اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی به بروجرد اختصاص دهند

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی، اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی به شهرستان اختصاص دهد.

فاطمه مقصودی در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی به شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارها و بارها از دکتر ضرغامی دعوت کردیم به این شهرستان سفر تا بافت تاریخی و ابنیه میراث فرهنگی و صنایع دستی و فرهنگی بروجرد را از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده بروجرد عنوان کرد: موفق شدیم امتیازات خیلی خوبی را از دکتر ضرغامی برای شهرستان بگیریم.

مقصودی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ و تقویت میراث فرهنگی ضروری است، افزود: آنچه که از گذشته به ما رسیده فوق العاده ارزشمند است و زیربنای داشته‌های امروز که نشات گرفته فرهنگ کهن و تاریخی ماست، چنانچه بخواهیم فرهنگ را تقویت کنیم که دغدغه و جزو منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، باید از اینجا شروع کنیم.

وی اظهار کرد: تاریخ کشور، ایرانی و اسلامی است که همه این بناها و معماری‌ها پاسخ ارزشمندی به ما هستند چراکه با روح و روان ما سروکار دارد و به افراد انگیزه‌ای برای بودن، ماندن و افتخار کردن می‌دهد و این مجموعه‌های تاریخی باید صیانت و حفظ شوند که البته تحقق این امر همت وزیر و مجموعه وزارت میراث فرهنگی را می‌طلبد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر میراث فرهنگی قول دادند که امسال اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی به شهرستان اختصاص دهند.

مقصودی بر ثبت ملی باغ‌های شهرستان بروجرد تاکید کرد و ادامه داد: این باغ‌های سنتی و قدیمی، ریه‌های اکسیژن شهرستان محسوب می‌شوند و تکیه‌گاهایی در باغ ها ایجاد شدند.

وی افزود: ورشوی شهرستان بروجرد باید حمایت شود و از صنایع دفاع خواستیم از دوریزهایی که برای آلیاژ صنایع استفاده می‌شود به صنعتگران بدهند تا بتوانیم خانه‌های ورشو را تقویت کنیم و مرمت مساجد بروجرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close