لرستان

سنجاب ایرانی به لرستان بازگشت

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سنجاب هایی که به صورت قاچاق از مناطق زاگرس نشین خارج شده‌ بودند طی یک فراخوان و دعوت عمومی از مردم به استان بازگردانده شدند.

علی سالاروند بیان کرد: تعداد هفت بطانه سنجاب ایرانی که توسط مردم تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز شده‌ بودند پس از انتقال به لرستان به عنوان یکی از زیستگاه‌های این گونه ارزشمند، پس از تایید سلامتی و توانایی بازگشت به طبیعت توسط دامپزشک، رهاسازی شدند.

او افزود: طی هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز این تعداد سنجاب ایرانی توسط همکاران یگان حفاظت به استان منتقل و پس از انجام معاینات اولیه، تایید سلامت و توانایی بازگشت به طبیعت در زیستگاهای مستعد جنگلی، رهاسازی شده اند.

جنگل‌های زاگرس زیستگاه اصلی این گونه ارزشمند جانوری هستند که متاسفانه افراد سودجو و قاچاقچیان حیات وحش این گونه‌ ارزشمند را به عنوان حیوان خانگی زنده‌ گیری و به کلان شهرها قاچاق می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: این گونه جانوری با انبار بذر درختان به خصوص بلوط و پنهان کردن آن در خاک برای فصل زمستان باعث زادآوری درختان در زاگرس می‌شود که با از بین رفتن این گونه ارزشمند، جنگل‌های بلوط نیز دچار مشکلات جدی خواهند شد.

سالاروند از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست کرد به هیچ عنوان گونه جانوری حیات وحش را از قاچاقچیان خرید و به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنند چراکه با این کار به حفظ حیات وحش کشور کمک خواهند نمود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close