اخبار ایران

کادیلا معرفی شد

روزهای بروجرد– ۲۸ فروردین، وزیر صمت از پروژه P ۹۰ با نام کادیلا در کارخانه مگاموتور رونمایی کرد.

طراحی نمای جلویی کادیلا یا همان P ۹۰ محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

قسمت پایینی سپر اسپرت طراحی شده که به صورت کلی با فرم ساده‌ی بدنه هماهنگی ندارد.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

طراحی نمای کناری به جز اضافه شدن قطعات کوچکی روی گلگیر، تغییری نداشته است.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد.

در مجموع طراحی بیرونی کادیلا مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به جز اضافه شدن برخی امکانات مثل نمایشگر امکانات-سرگرمی و کیلومترشمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

پیشرانه ME ۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینه‌ی یک رنو!

نام اصلی این پیشرانه EC ۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C ۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ i به کار گرفته شده است.

به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می‌کند: EC ۵ (پژو سیتروئن)، TU ۵+ (ایران‌خودرو) و ME ۱۶ (سایپا). ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است.

(عکس) کادیلا معرفی شد/ ال ۹۰ ایرانی به میدان آمد

از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵ F ۱۸ PE که در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد. این خودرو توسط پارس‌خودرو تولید خواهد شد.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close