اخبار بروجرد

بحران آب/ انتقاد شدید فرماندار از کشت برنج؛ مگر بروجرد شمال است؟

روزهای بروجرد– معاون استاندار لرستان فرماندار بروجرد گفت: با تخلفات حوزه آب برخورد قانونی شود.

 

مجید منعمی در جلسه حفاظت از امور آب بروجرد اظهار کرد: بحران آب در شهرستان جدی است و اگر کسی نمی‌تواند کار انجام دهد جایش را به فرد دیگری بدهد تا کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هرکجا کشت صورت گرفته که تخلف است شخم زده شود، تصریح کرد: کشور بحران جدی در بحث آب دارد، چرا در بروجرد برنج کشت می‌شود و به شمال کشور تبدیل شده است؟

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: جلساتی که در این راستا برگزار شده مصوباتی داشته که هیچ‌کدام اجرایی نشده است، کار گروهی که خروجی نداشته باشد نباید تشکیل شود.

منعمی اضافه کرد: مدیران شهرستان فقط برای رفع مسئولیت صحبت نکنند شورای حفاظت از آب چرا تشکیل می‌شود وقتی جلسه‌ای برگزار شده باید تمام امکانات و فکرها به کار گرفته تا آن مشکل رفع شود.

وی بیان کرد: برای حفاظت از منابع آبی در شهرستان بروجرد اقدام عملی نیاز بوده و مصوبات کارگروه ویژه مدیریت آب باید سریع‌تر عملیاتی شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در خصوص مدیریت منابع آب هر مدیری نمی‌تواند کار کند مدیریت را تحویل دهد چون در این زمینه مماشات نخواهیم کرد.

منعمی اظهار کرد: شعبه ویژه‌ای برای این امر اختصاص داده شود و تمام مصوبات جلسات گذشته به‌درستی انجام شود و دستگاه قضایی نیز همکاری کند تا با تخلفات حوزه آب برخورد قانونی شود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای آموزش کشاورزان برای اصلاح الگوی کشت جایگزین را انجام دهند، باید سال آینده کشاورزان به‌جای کشت محصولات آبدوست محصولات جایگزین را کشت کنند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: با کشاورزان متخلف به شدت برخورد شود که در فصل جدید شاهد رعایت الگوی کشت در شهرستان باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close