اخبار بروجرد

۲۶ درصد بافندگان فرش لرستان در بروجرد هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره صمت بروجرد گفت: ۲۶ درصد بافندگان فرش لرستان در شهرستان هستند.

محمد اصل مرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ واحد تولیدی که مشکل داشتند در شهرستان شناسایی شدند که هشت واحد تسهیلات گرفتند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد صنعت استان در بروجرد واقع شده است، ولی دفتر گمرک برای صادرات نداریم که باید به این مورد توجه شود.

رییس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: ۲۶ درصد بافنده‌های فرش استان در بروجرد است که می طلبد نمایشگاهی در این راستا وجود داشته باشد.

اصل مرزی اضافه کرد: ۴ لکه صنعتی در شهرستان وجود دارد که تحت پوشش طرح تفضیلی شهرداری بوده که شامل شهرک شهید کشوری، منطقه الغدیر، کوچه تعاون و شهرک سنگ روبروی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) است.

او بیان کرد: با توجه به شعار سال، اتحادیه صنعتگران انتظار دارند که به عنوان ناحیه صنعتی معرفی شوند و شرکت شهرک‌ها مجوز برای آنها صادر کند که بتوانند از امتیازات شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شوند.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: شهرک‌های تخصصی خصوصی غذایی و دارویی خوشه‌بندی و شبکه‌سازی شده‌اند و متقاضی برای سرمایه‌گذاری هم دارند که نیازمند دریافت مجوز هستند و از طریق استانداری و شرکت شهرک‌ها باید به آن‌ها مجوز داده شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close