لرستانویژه ها

بیش از ۱۶ هزار بیمارخاص و صعب‌العلاج در لرستان شناسایی شد

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۴۶ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان شناسایی شده و تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص هستند.

دکتر بهرام دلفان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان تشکیل شده است، افزود: باتوجه به اینکه خانواده بیماران خاص و صعب‌العلاج برای درمان این بیماران علاوه بر تحمل رنج بیماری دچار مشکلات اقتصادی می‌شدند برای حل این موضوع دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقدام به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج که تا سقف ۵۰ میلیون تومان به این بیماران کمک خواهد شد.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد مرگ و میر در لرستان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات و انواع سرطان‌ است، اظهار کرد: اقتصاد خانواده در سلامت موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: به دنبال پیشگیری هستیم و ضرورت دارد در امر سلامت و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان فعالیت‌هایی صورت گیرد تا هزینه‌ها در این بخش کاهش یابد.

دلفان ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت در امر درمان اجرایی شدن طرح پزشک خانواده است که از اول اردیبهشت در سه شهرستان این استان اجرا شد.

او یادآور شد: نواقص اجرای این طرح در سایر شهرستان‌ها نیز بزودی برطرف خواهد شد و طرح پزشک خانواده در این استان اجرا می‌شود.

دلفان اضافه کرد: امسال محور برنامه‌های سلامت براساس پزشک خانواده و سلامت برای همه با رویکرد پزشک خانواده است.

او با اشاره به نامگذاری روزهای هفته سلامت براساس محورهای سلامت خانواده اضافه کرد: اگر پزشکی خانواده گسترش یابد سطح سلامت و اقتصاد خانواده ارتقاء خواهد یافت.

دلفان در ادامه از احداث دومین مرکز رادیوتراپی در استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی شهر بروجرد با کمک خیرین در حال احداث است تا علاوه بر خرم‌آباد این نوع خدمات در دومین شهر استان نیز ارائه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توجه به حوزه کارآفرینی در بخش سلامت را از اولویت‌های کاری برشمرد و افزود: با کمک به اشتغال در حوزه سلامت که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود می‌توان تا ۳۰ درصد به حوزه اشتغال استان کمک کرد لذا در همین راستا به کارآفرینی در حوزه سلامت در دانشگاه علوم توجه ویژه داریم.

او در ادامه بر توجه به فرهنگ سازی در حوزه سلامت تاکید کرد و یادآور شد: باید فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ترویج داده و آن را تقویت کنیم، مباحث فرهنگی می‌تواند باعث جلوگیری از بروز هزینه‌های خانوارها شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۴۸ واحد بهداشتی و درمانی این دانشگاه مشمول طرح مولدسازی هستند.

او عنوان کرد: دولت در امر مولدسازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاف کرده است.

دلفان اضافه کرد: براساس طرح مولدسازی دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند ساختمان‌های مازاد خود را به فروش برساند و معادل آن جاهایی را که موردنیاز دانشگاه است را خریداری و یا در تکمیل و احداث پروژه‌های خود هزینه کند.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close