اخبار بروجرد

حمام تاریخی اشترینان قابلیت تبدیل به مرکز هنرهای سنتی بروجرد را دارد

روزهای بروجرد– رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد با اشاره به تجهیز و تکمیل خانه های صنایع دستی بروجرد در سال جاری گفت: حمام تاریخی اشترینان پیشنهاد و گزینه مناسبی برای راه اندازی مرکز هنرهای سنتی در شهرستان است.

کامران حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساختمان این حمام حدود ۹۰ درصد آماده است که با تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به عنوان مرکز هنرهای سنتی در شهرستان بروجرد راه اندازی می‌شود.

او افزود: در راستای توسعه و انسجام فعالیت های مرتبط با صنایع دستی، تکیه تاریخی دیده ور که در پارک خانواده واقع شده و همچنین مدرسه تاریخی حجتیه به عنوان مکان خانه خلاق صنایع دستی پیشنهاد شده که رشته های مختلف مرتبط با صنایع دستی را می توان در آن جا داد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: خانه تاریخی حریری نیز بعنوان خانه سفال پیشنهاد شده است که در صورت موافقت به عنوان خانه سفال در بروجرد در نظر گرفته می شود.

حسینی یادآور شد: سال گذشته سه خانه صنایع دستی در بروجرد تجهیز و تکمیل شد، تا علاوه بر ساخت و تولید صنایع دستی شاخص شهرستان در آموزش و انتقال این هنرها فعالیت‌های منسجمی صورت گیرد که شامل خانه صنایع دستی چوب، ورشو و خانه نساجی سنتی در سال ۱۴۰۱ تکمیل و کار تامین و تهیه تجهیزات مورد نیاز آنها در سال جاری ادامه دارد.

بروجرد یکی از با استعدادترین شهرها در زمینه صنایع دستی است، به طوری که بیش از ۴۰ حرفه سنتی و تولیدی صنایع دستی در بازار این شهر شناسایی شده و هنوز هم افراد بسیاری در این شهرستان به این حرفه‌ها مشغول هستند.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close