اخبار بروجردلرستان

علت ۹۹ درصد آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها عوامل انسانی است

روزهای بروجرد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه ۱ درصد بروز حریق عوامل آن غیرانسانی و ۹۹ درصد عوامل انسانی هستند، گفت: تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس چر مزارع، ریل راه آهن و… از جمله علل آتش سوزی‌ها است.

حسین میرزایی در جلسه مدیریت هماهنگی، پیشگیری و اطفا حریق در سطح جنگل‌های لرستان اظهار کرد: با عنایت به اینکه امسال در استان شاهد بارش رحمت الهی بودیم و این بارندگی‌های مناسب باعث رویش گونه‌های مختلف گیاهی در سطح استان گردیده، درنتیجه احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها در فصل خشک سال دو چندان شده است.

او خاطرنشان کرد: شهرستان‌های الیگودرز، چگنی، کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد خیلی بحرانی و شهرستان های رومشکان، سلسله، دلفان بحرانی و شهرستان های دورود، ازنا و بروجرد نیمه بحرانی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه در جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی یا کاهش خسارات ناشی از آن تمامی ارگان‌ها، نهادها به مدد منابع طبیعی آمده و از هر حیث یاری رسان جنگل‌ها و مراتع باشند، افزود: ادوات و امکانات موجود در اداره کل منابع طبیعی استان در صورت بروز آتش سوزی در مناطق نسبت به وسعت و شرایط توپوگرافی منطقه محدود است و لازم است سایر ارگان‌ها در شرایط بحرانی با تمام توان با این اداره کل و اداره کل محیط زیست استان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

میرزایی با بیان اینکه ۱ درصد بروز حریق عوامل آن غیرانسانی و ۹۹ درصد عوامل انسانی هستند، گفت: تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس چر مزارع، ریل راه آهن و… از جمله علل آتش سوزی‌ها است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close