اخبار بروجرد

فرماندار: خروج گندم از بروجرد ممنوع است

روزهای بروجرد– معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: خروج گندم از شهرستان ممنوع است، افرادی که برای خرید گندم از استان‌های دیگر وارد شهرستان شده، شناسایی می‌شوند.

ایرنا: مسلم مرادی در جلسه کارگروه برداشت محصولات کشاورزی بروجرد که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، افزود: تدابیر لازم برای خرید محصولات کشاورزی انجام شود.

او اظهار کرد: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم کشاورزان در کشور اختصاص داده و امسال مشکلی برای پرداخت پول گندم کشاورزان وجود ندارد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی که اقدام به برداشت گندم و دیگر محصولات کشاورزی می‌کنند، تامین و اولویت برداشت محصول را به مناطق محروم و دورافتاده است.

مرادی اضافه کرد: باید تلاش کنیم کشاورزان با رضایت کامل گندم را به مراکز دولتی تحویل دهند، کشاورزان باید در نزدیکترین محل کاشت محصول خود را تحویل ده

وی ادامه داد: نیاز در اشترینان، آبسرده و شیروان نیز مراکز خرید وجود داشته باشد تا کشاورزان برای تحویل محصول گندم خود دچار زحمت نشوند.

فرماندار بروحرد گفت: شهرستان بروجرد قابلیت ذخیره سازی حدود ۵۰ هزار تن گندم را دارد.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد ۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که گندم، جو، کلزا، کامیلینا و گلرنگ کشت شده است.

جواد گودرزی افزود: امسال پیش بینی می شود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن گندم تولید شود، که سه مرکز خرید سیلوی ۱و۲ و کارخانه آرد و ۲ مرکز خرید تعاون روستایی در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: یکی از مشکلات تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی است، در پنج روز پایان ماه سایت سوخت بسته می شود و تامین سوخت با مشکل روبرو می شویم.

او بیان کرد: کارشناسان در مراکز خرید گندم مستقر هستند و محصولات کشاورزی را بررسی می کنند.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: متاسفانه پس برداشت محصول مزارع کشاورزی آتش زده می شود که آتش زدن جایگاه محصولات کشاورزی جرم است و پیگرد قضایی دارد.

گودرزی افزود: خرید و فروش گندم و جو خارج از شبکه و به صورت دلالی صورت می گیرد که باید از این موضوع جلوگیری شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close