اخبار بروجرد

چهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد رفع تصرف شد

روزهای بروجرد– مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: به منظور حفظ و حراست از زمین‌های زراعی و باغی بروجرد و با استناد به دستور دادستان چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان رفع تصرف شد.

بهرام میردریکوند در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا یک مورد تغییر کاربری‌ غیرمجاز در روستای خشتیانک شهرستان بروجرد که به صورت سفره خانه و احداث بنا، دیوارکشی، محوطه سازی تغییر کاربری غیر مجاز شده بود رفع تصرف شد.

او اظهار کرد: این اقدام با حضور نیروی انتظامی، مدیر و پرسنل یگان حفاظت امور زمین مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و سایر عوامل مرتبط تخریب شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: این عملیات در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین زراعی و باغی انجام شد.

میردریکوند تاکید کرد: درصورتی که در زمین‌های زراعی و باغی بدون رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت جهاد کشاورزی انجام شود، از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌شود.

او اضافه کرد: تشخیص سایر مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز به عهده کارشناسان جهاد کشاورزی است و افراد موظف هستند در صورت وجود هرگونه ابهام، نظریه جهاد کشاورزی شهرستان را استعلام و براساس آن عمل کنند.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هنکتاز زمین زراعی و باغی است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close